به‌گفته دادستان عمومی و انقلاب تهران دستور دادستانی مبنی بر فيلترينگ برخی از نرم‌افزارهای موبایل همچنان پابرجاست و دستگاه‌های مربوطه موظف هستند که این دستور را اجرا کنند.

whatsapp

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران ضمن اعلام این موضوع گفت این‌که گفته می‌شود رؤسای دو قوه قضائيه و مجريه بر سر مسکوت ماندن موضوع فيلترينگ اين نرم افزارها توافق کرده‌اند «صحت ندارد».

حکم دستگاه قضائی در مورد فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی تانگو، واتس آپ و لاین اواخر هفته گذشته اعلام شد و گفته می‌شد که این حکم به وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات به‌عنوان مجری نیز ابلاغ شده اما این وزارتخانه آن را مسکوت گذاشته است.

پس از آن برخی سایت‌ها اعلام کردند که رؤسای دو قوه مجریه و قضائیه توافق کرده‌اند تا فعلأ حکم فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی اجرا نشود.

بیشتر بخوانید: اختلاف دستگاه قضائی با وزارت ارشاد بر سر فیلترینگ

مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری نیز گفته بود: «مباحثی در کمیته تعیین مصادیق مجرمانه مطرح است اما فعلا بحث فیلترینگ واتس آپ، لاین و تانگو در دستور کار نیست.»

این در حالی است که ابراهیم رئیسی، دادستان کشور به وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات یک ماه زمان داده بود تا نسبت به ساماندهی شبکه‌های اجتماعی موبایلی اقدام کند.

چندی پیش وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات از اجرای فیلترینگ هوشمند به صورت آزمایشی روی شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر داد.

با نرم‌افزار فیلترینگ هوشمند، تشخیص محتوای وب‌سایت‌های مختلف و اعمال سانسور بر آن دسته از صفحاتی که از سوی مرکز ملی فضای مجازی دارای «محتوای نامناسب» خوانده شده‌اند، بدون نیاز به بستن کل دامنه ممکن می‌شود.