آرژانتين اعلام کرد که دولت جديد ايران گفته است در تحقيقات در مورد بمب‌گذاری ۱۹۹۴ بوئنوس‌آيرس در ساختمان آمیا (مرکز یهودیان بوئنوس آیرس) همکاری خواهد کرد.

هکتور تيمرمن گفت محمدجواد ظريف اطمينان داده است که دولت ايران به تمامی توافقات پايبند خواهد ماند.

به‌گزارش خبرگزاری تلما آرژانتين، هکتور تيمرمن، وزير امور خارجه آرژانتين گفت روز گذشته، شنبه شش مهر ماه (۲۹ سپتامبر) با همتای ايرانی خود محمدجواد ظريف ديدار کرده و وزير امور خارجه ايران اطمينان داده است که دولت جديد اين کشور به تمامی مواردی که در اين رابطه مورد توافق قرار گرفته است پايبند خواهد ماند.

دادگاهی در آرژانتين ايران را متهم کرده که در اين بمب‌گذاری نقش داشته اما ايران هرگونه دخالت خود در اين عمليات تروريستی را رد کرده است.

بمب‌گذاری ۱۹۹۴ بوئنوس‌آيرس ۸۵ کشته به جای گذاشت.

وزرای خارجه ايران و آرژانتين عصر روز يکشنبه هشتم بهمن ۱۳۹۱ در حاشيه نشست اتحاديه آفريقا در آديس آبابا، پايتخت اتيوپی اعلام کردند: “دو طرف پس از چند نوبت ديدار و گفت‌وگو در سطوح کارشناسان وزارت خارجه به توافقی درباره تعيين چارچوب پيگيری پرونده آميا دست يافتند.”

در بيانيه وزرای خارجه ايران و آرژانتين آمده بود که طرفين تمايل دارند با همکاری‌های دو جانبه و با کمک حقوقدانان مستقل، حقيقت اين ماجرا روشن و به اين موضوع پايان داده شود.

آرژانتين که مهم‌ترين جامعه يهودی در آمريکای لاتين را دارد هشت مقام ايرانی و يک لبنانی را مسئول انفجار آميا می‌داند.