محمد بی‌باک، کوچ

ALBMURZ02

از محمد بی‌باک به‌تازگی تک‌آهنگ «کوچ» منتشر شده است.

محمدرضا بهادری با نام هنری «بی‌باک» (متولد ۱۲ آذر ۱۳۶۴ در تهران) خواننده رپ فارسی است. وی از چهره‌های موفق موسیقی رپ فارسی به شمار می‌رود. مضمون بیشتر ترانه‌های بی‌باک انتقاد و اعتراض به مشکلات و بحران‌های اخلاقی و اجتماعی نظیر فقر، اعتیاد، بیکاری، تفرقه، جنگ و تن‌فروشی است. بی‌باک نخستین خواننده‌ رپ فارسی است که در ایران کنسرت رسمی اجرا کرد.

«گله»، «خیابونای شهر من»، «الف مثله…»، «خدا نزدیک است»، «۳۰۰»، «سحر نزدیک است»، «خودم دلواپست می‌شم»، «وقتی همه خوابیم»، «زندگی»، «قربانی بعدی» از ترانه‌های مشهور بی‌باک است.

محسن یگانه، خیابونا

تک‌آهنگ تازه‌ای هم از محسن یگانه منتشر شده است. او که فعلاً آلبوم جدیدش را تهیه می‌کند گفته است که به‌زودی، پس از به پایان رساندن آلبوم تازه‌اش، کنسرت‌هایی در شهریور ماه، در تهران برگزار خواهد کرد.

محسن یگانه اولین ترانه‌اش را در کنار محسن چاوشی با نام «نشکن دلمو» با ترانه‌سرایی و آهنگسازی خودش اجرا کرد و با آلبوم «کبیسه» خودش را به علاقمندان به موسیقی پاپ شناساند. سه آلبوم اول او بدون مجوز و به شکل زیرزمینی منتشر شد. اما آلبوم «نفس‌های بی‌هدف» را در چارچوب‌های رسمی و مورد تأیید وزارت ارشاد ساخت و برای آن هم مجوز گرفت. «حباب» و «رگ خواب» از آلبوم‌های دیگر او هستند.

محسن یگانه ترانه‌سرایی بیشتر آثارش را خودش انجام می‌دهد و برای خوانندگانی چون علی لهراسبی ترانه سروده و آهنگسازی کرده است.

صفحه بعد:

محسن پاک‌نیت، اگزوزها و کلاغ‌ها و دشمن خاک از عهدی