در مرداد و شهریور ماه چند تک‌آهنگ و آلبوم موسیقی تازه در ایران و خارج از ایران تولید شد. اندک فرآورده‌هایی که در عرصه موسیقی در داخل ایران تولید می‌شود، اغلب با حاشیه‌ها و حاشیه‌آفرینی‌هایی همراه است: قرار بود انتشارات «ایران گام» آلبوم «یار مست» با صدای سالار عقیلی را منتشر کند که پیش از انتشارش در ایران، نسخه‌ای از آن در اینترنت منتشر شد و انتشارات «ایران گام» را مردد کرد. محسن یگانه هم که تک‌آهنگی از آلبوم تازه‌اش در اینترنت منتشر شده، وعده داد که در شهریور ماه با دست پر از شمال به تهران بازخواهد گشت. در این میان علی عظیمی، خواننده راک آلبوم تازه‌اش را با نام «آقای پست» منتشر کرد. همچنین تک‌آهنگ «کوچ» از محمد بی‌باک و آلبوم «اگزوزها و کلاغ‌ها» از محسن پاک‌نیت منتشر شده است. در این صفحه و در صفحات بعدی که پیش روی شماست نگاهی داریم به تازه‌های موسیقی در ایران و همچنین به چند آلبوم خبرساز در غرب.

علی عظیمی و آلبوم «آقای پست»

آلبوم «آقای پست» از علی عظیمی به تازگی انتشار یافته است.

علی عظیمی که مدتی است در خارج از ایران زندگی می‌کند، سه سال پیش کار روی آلبوم تازه‌اش را آغاز کرد. در آلبوم «آقای پست» برخی از ترانه‌های قدیمی «رادیو تهران»، مثل «از تو بریدم» که حدوداً ۱۵ سال پیش اجرا شده هم گنجانده شده.

گروه رادیو تهران یکی از اولین گروه‌های راک زیرزمینی ایران بود که موسیقی راک را با شعر فارسی تلفیق کرد. علی عظیمی گیتاریست، ترانه‌سرا و خواننده این گروه بود.

علی عظیمی اجراهای موفقی در لندن و تورنتو داشته است.

موزیک ویدیوی «آقای پست» را «کج‌آرت» تهیه کرده. اعضای این گروه که چهار جوان هنرمند ایرانی هستند در ویدیویی نحوه ساختن انیمیشن «آقای پست» را توضیح می‌دهند. از نظر تصویری، پشت صحنه «آقای پست» از حاصل کار چیزی کم ندارد.

صفحه بعد:

یار مست، سالار عقیلی