بیش از یک‌صد تن از هواداران محمد مرسی، رئیس جمهوری برکنار شده مصر در درگیری‌های روز شنبه، بیست و هفتم ژوئیه در قاهره کشته شدند. پزشکانی که در محل وقوع درگیری‌ها مستقر شده‌اند آمار مجروحان را بیش از یک‌هزار تن برآورد کرده‌اند.

هوادران مرسی تعداد کشته شدگان روز شنبه را دست کم ۱۲۰ تن اعلام کرده‌اند.

A police officer aims a shotgun at supporters of deposed Egyptian President Mohamed Mursi during clashes in Nasr city area

این درگیری‌ها در ادامه تظاهراتی است که به دعوت ارتش مصر و اخوان المسلمین در خیابان‌های قاهره برپا شد. عبدالفتاح سیسی، فرمانده ارتش از هوادرانش خواسته بود که برای حمایت از ارتش به خیابان بیایند و اخوان المسملین نیز در واکنش به این دعوت، هوادارانش را به خیابان فراخواند.

روزنامه الاهرام مصر از حضور میلیون‌ها نفر در خیابان‌های شهرهای مختلف مصر در روز جمعه خبر داده است.

براساس گزارش‌های منتشر شده شماری از هوادران مرسی در اطراف مسجد رابعه عدویه در شمال شرق قاهره در حال ساختن سنگر هستند و نیروهای ارتش با تیراندازی و شلیک گاز اشک‌آور برای متفرق کردن آنها تلاش می‌کند.

این درگیری‌ها در ادامه تظاهراتی است که به دعوت ارتش مصر و اخوان المسلمین در خیابان‌های قاهره برپا شد

درگیری میان هوادران و مخالفان مصری در شهرهای دیگر مصر از جمله شهر اسکندریه نیز ادامه دارد.

خشونت‌های اخیر مصر از سوی مقامات بریتانیا و اتحادیه اروپا محکوم شده است.

ویلیام هیگ، وزیر خارجه بریتانیا با تاکید بر حق برپایی تجمعات صلح‌آمیز، خواهان پایان دادن به خشونت‌ها از سوی مقامات مصری شده است.

کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه نیز از مقامات مصری خواسته است که مقدمات گذار به حکومت غیرنظامی را فراهم کرده و محمد مرسی و دیگر بازداشت‌شدگان اخوان المسلمین را آزاد کنند.