شماری از سینماگران ارزشی عضو خانه اصناف سینمای ایران موسوم به خانه سینما ۲، روز یکشنبه، سی‌ام تیر ماه در ادامه درگیری با اهال خانه سینما بر سر بازگشایی این خانه و در اختیار گرفتن ساختمان آن، در مقابل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این تجمع حبیب‌الله کاسه‌ساز، رئیس هیئت مدیره جدید خانه سینمای ۲ با بیان اینکه تعطیلی خانه سینما بر اساس قانون بوده، گفت که برخی افراد تمایل به بازگشایی دوباره خانه سینما ندارند و ما بارها برای مذاکره با آنها تلاش کرده‌ایم.

او با بیان اینکه “خانه سینما به نظر ما بازگشایی شده”، گفت: “من به عنوان رئیس هیئت مدیره جدید خانه سینما تاکید می‌کنم که با قانونی شدن تمامی صنوف ما یک مجمع عمومی کلی برگزار خواهیم کرد تا این خانه سینما برای همه سینماگران شود. البته مجمع عمومی ما در تاریخ نوزدهم تیرماه را هم ارشاد تایید کرده است.”

خانه اصناف سینمای ایران، خانه سینما را جزو اموال خود می‌داند و مدعی شده است که بر اساس اساسنامه خانه سینما باید اموال و ساختمان آن در اختیار این نهاد قرار گیرد.

حسین فرحبخش، تهیه‌کننده در این تجمع طی سخنانی علیه اهالی خانه سینما با “خائن” نامیدن آنها، از مسئولان ارشاد و سازمان سینمایی خواست که خانه سینما را تحویل “صنوف قانونی” بدهند. او ادامه داد: “اگر قانونی وجود دارد که حق ما را بدهند و اگر قانونی نیست کار به عربده‌کشی می‌رسد و شعبان بی مخ‌ها به خیابان می‌آیند.”

فرحبخش همچنین از مدیران خانه سینما خواست که “اگر دلشان برای سینما می‌سوزد و راست می‌گویند”، کنار بروند. او اضافه کرد: “برخی از دولت آینده بوی کباب شنیدند ولی نمی‌دانند که خر داغ می کنند.”

بر اساس این گزارش اغلب شرکت‌کنندگان در این تجمع از صنوف دستیاران فیلمبردار و مدیران تدارکات بودند و کمتر چهره شناخته شده سینمایی در بین آنها دیده می‌شد.

در همین زمینه:

فراخوان تجمع سینماگران ارزشی در برابر وزارت ارشاد

بحران خانه سینما
آیا خانه سینما در ۱۰ روز آینده بازگشایی می‌شود؟
بازگشایی خانه سینما؛ آخرین تیر در ترکش دولت
تجمع سینماگران و دخالت نیروی انتظامی در موضوع پلمپ خانه سینما
تجمع دوباره سینماگران؛ خانه سینما در دست نیروی انتظامی می‌ماند
نزاع خانه سینما به تلویزیون کشیده شد