ورود زنان به ورزشگاه «شهید وطنی» قائم شهر برای مسابقه نساجی این شهر و پرسپولیس تهران ممنوع و علت این ممنوعیت هم اختصاص جایگاه ویژه زنان به طرفداران پرسپولیس اعلام شد. نامه دستوری ورزش و جوانان به رئیس فدارسیون فوتبال اما نشان می‌دهد این وزارتخانه و دولت به دنبال منع دوباره ورود زنان به ورزشگاه‌ها هستند.

وزیر ورزش و جوانان در نامه‌ای به رئیس فدارسیون فوتبال به او دستور داد ظرف یک هفته «گزارش آسیب‌شناسی» وقایع رخ داده در ورزشگاه‌ها را به وزارت ورزش ارسال و «تدابیر لازم جهت ساماندهی دائمی تماشاگران» را برنامه‌ریزی کند.

این نامه دستوری که به دنبال اهانت یکی از «لیدر»های باشگاه‌ سپاهان اصفهان به زنان طرفدار پرسپولیس تهران صادر شد، به «وقایع اخیر» در ورزشگاه اشاره اما از بیان جزئیات خودداری کرده است.

پیش از این کمیته انضباطی فدارسیون فوتبال حسن حسینی، دروازه‌بان استقلال تهران را به دلیل در آغوش گرفتن یک تماشاگر زن که به درون زمین آمده بود، ۳۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی و به عذرخواهی رسمی مکلف کرده بود.

همچنین در تبریز و اراک نیز پس از انتشار تصاویری از ورود زنان به ورزشگاه و شادی آنها، ورود زنان را ممنوع کردند.

کیومرث هاشمی در نامه به مهدی تاج وقایع رخ داده را «بروز و ظهور صحنه‌ها و اتفاقاتی که هرگز در شأن هواداران ایرانی نبوده» و «دل مردم علاقمند به ورزش‌ کشور را نیز به درد آورده» خواند و با بیان اینکه «ورزش بدون ارزش برای نظام جمهوری اسلامی ایران فاقد اعتبار است»، گفت این وضعیت برای مجموعه ورزش کشور «به هیچ وجه قابل قبول» نیست.

یک روز پس از این نامه، روزنامه کیهان که زیر نظر رهبر جمهوری اسلامی اداره می‌شود ۱۶ اردیبهشت، در ستون «یادداشت روز» وقایع رخ داده در جریان بازی پرسپولیس تهران و سپاهان اصفهان را «وقیح» توصیف کرد و نوشت:

متاسفانه نه تنها حضور بانوان در ورزشگاه از شدت فضای مسموم و ناسالم نکاست بلکه در اتفاقی تاسف انگیز شاهد زشت‌ترین و شرم‌آور‌ترین صحنه‌ها و توهین‌ها و زیر پا گذاشتن کرامت بانوان نیز بودیم.

همزمان روزنامه اعتماد با ارجاع به موضع‌گیری مخالفان ورود زنان به ورزشگاه‌ها برای تماشای مسابقات فوتبال که سخنان توهین‌آمیز یک تماشاگر مرد طرفدار سپاهان اصفهان به زنان طرفدار پرسپولیس را «روز سیاه فوتبال» خوانده‌اند، نوشت: «هدف هم کاملا مشخص است و در متن‌های یکسانی که این افراد به اشتراک می‌گذارند، دیده می‌شود: اینکه باید جلوی ورود زنان به استادیوم گرفته شود تا دیگر شاهد چنین برخوردهایی نباشیم.»

فدراسیون فوتبال ایران برای فرار از محرومیت با دستور فیفا مجوز ورود زنان به ورزشگاه‌های فوتبال را صادر کرده است اما شمار محدودی از زنان در دور افتاده‌ترین جایگاه‌ها به استادیوم راه داده می‌شوند. احتمال می‌رود در صورت منع ورود زنان به ورزشگاه‌ها بار دیگر فیفا فدارسیون فوتبال ایران را تحت فشار بگذارد.

سازمان ورزش و نهادهای امنیتی و مذهبی در ایران در شرایطی ممنوعیت دوباره ورود زنان به ورزشگاه‌ها را تدارک می‌ببیند که تجربه‌ کشورهای دیگر از جمله ترکیه برای کنترل خشونت در ورزشگاه‌ها، ممنوعیت ورود مردان است.