پس از درگيری‌های پليس با معترضان به ساخت‌وساز مجتمع تجاری در پارک گزی ميدان تقسيم استانبول و سپس ادامه آرام جنبش اعتراضی، استانبول بار ديگر شاهد درگيری‌های خشونت‌بار پليس و معترضان بود.

نيروهای پليس با آب‌پاش و شليک گاز اشک‌آور و معترضان جوان با کوکتل مولوتف و سنگ درگير شدند

به گزارش خبرگزاری آلمان، صبح امروز صدها نيروی پليس به خيابان‌های اطراف ميدان تقسيم استانبول، جايی که چند روز است معترضان با بر پا کردن چادر در آن تحصن کرده‌اند، حمله کردند.

مأموران پليس با حفاظت خودروهای زره‌پوش مجهز به آب‌پاش قوی، سنگرهای ساخته شده توسط معترضان در خيابان‌های منتهی به ميدان تقسيم را به تصرف خود در آوردند.

به‌گفته مقام‌های شهر استانبول، هدف از اين حمله پراکنده‌ساختن معترضان نيست بلکه “حذف علایم و تصاوير نصب‌شده روی مجسمه آتاتورک و بر روی مرکز فرهنگی آتاتورک است.”

گروه‌های کوچکی از معترضان جوان در خيابان‌های نزديک به ميدان تقسيم با پليس درگير شدند و به سوی مأموران کوکتل مولوتف و سنگ پرتاب کردند.

نيروهای پليس نيز با آب‌پاش و شليک گاز اشک‌آور عليه آنان وارد عمل شدند. با اين حال در ميدان تقسيم آرامش برقرار بود.

رجب طيب اردوغان، نخست‌وزير ترکيه بارها با دفاع از “مشروعيت دولت دمکراتيک” خود معترضان را اخلالگران و اراذل و اوباش ناميده است.

اردوغان در همين حال پذيرفته است که روز چهارشنبه با نمايندگان معترضان ملاقات کند تا به اعتراضاتی که ۱۲ روز است ترکيه لرزانده، پايان دهد.