رهبران ۱۰ فراکسیون حزبی مجلس هلند در متن مشترکی نوشتند ضروری است دولت هلند چه به صورت مستقل و چه در چارچوب اتحادیه اروپا فشار بیشتری بر حکومت جمهوری اسلامی ایران اعمال کند زیرا این حکومت در برخورد با مردم معترض ایران معیارهای جهانی حقوق بشر را زیر پا گذاشته و با فعالیت‌های نظامی «تهدیدی برای امنیت بین‌المللی» به حساب می‌رود.

در روزهای گذشته، مقام‌های دولتی و نمایندگان پارلمان در برخی دیگر از کشورهای اروپایی از جمله در آلمان و بلژیک خواستار اعمال تحریم‌های بیشتر علیه حکومت اسلامی و از جمله تحریم سپاه پاسداران شدند. وزیر خارجه آلمان اعلام کرد اتحادیه اروپا برای منزوی کردن حکومت ایران در حال بررسی اعلام سپاه پاسداران به عنوان یک سازمان تروریستی است.

رهبران ۱۰ فراکسیون حزبی مجلس هلند نوشته‌اند میلیون‌ها زن و مرد ایرانی که با به خط انداختن جان خود برای آزادی مبارزه می‌کنند، شایسته حمایت هستند. حکومت ایران حقوق شهروندان خود را نقض و «امنیت بین‌المللی» را تهدید می‌کند. ما باید فشار بیشتری بر این رژیم وارد بیاوریم.

امضا کنندگان متن مشترک از دولت هلند خواسته‌اند طرحی برای قراردادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا ارائه کند. آن‌ها همچنین خواستار تحریم سران حکومت و بستگان نزدیک آن‌ها و محافظت از ایرانیان ساکن اروپا و خانواده‌های آن‌ها شده‌اند.

مبارزه سراسری اخیر مردم ایران علیه حکومت اسلامی که وارد چهارمین ماه خود شده و سرکوب و کشتار وحشیانه معترضان توسط نیروهای سرکوبگر موجی از حمایت و ابراز همبستگی را در جهان ایجاد کرده است. برای مثال برخی نمایندگان پارلمان کشورهای اروپایی کفالت سیاسی تعدادی از دستگیر شدگان اعتراضات اخیر را پذیرفته‌اند.

تجمع‌های اعتراضی ایرانیان در کشورهای مختلف جهان از جمله در اروپا، دولت‌های غربی را واداشته علیه سرکوب معترضان موضع بگیرند و در مواردی خواستار اعمال تحریم‌های بیشتر و مجازات حکومت اسلامی در سطح بین‌المللی شوند.

متن مشترک رهبران ۱۰ فراکسیون حزبی مجلس هلند با خواست اعمال فشار بر حکومت ایران، علاوه بر رهبران فراکسیون ۳ حزب تشکیل دهنده دولت ائتلافی هلند (VVD، D۶۶، CDA)، توسط رهبران ۷ فراکسیون احزاب اپوزیسیون از جمله حزب سوسیال دمکرات، حزب سوسیالیست، حزب سبزها و اتحاد مسیحیان نیز امضاء شده است.