چهار روز از تدفین مهسا امینی گذشته و اعتراضات در شهرهای مختلف ایران ادامه دارد. در حالی که دیشب تهران، رشت و مشهد به شهرهای کردستان پیوستند، امروز سه‌شنبه ۲۹ شهریور در دانشگاه‌ها تجمعات اعتراضی برپا شده است. در دانشگاه علم و صنعت تهران، یزد، علوم پزشکی تبریز، دانشگاه خوارزمی کرج و دانشگاه بهشتی تهران و… تجمعاتی برگزار شد.

از بعدازظهر روز سه‌شنبه تجمعات در شهرهای مختلف آغاز شد. در تهران، مشهد، ایلام، همدان، کرمان، تبریز، کرمانشاه، قم، رشت،‌ اراک، کیش،‌ بندرعباس و ماکو معترضان به خیابان‌ها آمدند.

در تهران تجمعات در بلوار کشاورز و متروی ولی‌عصر و فلکه دوم تهرانپارس گزارش شده است. معترضان شعار می‌دهند: «مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه چه رهبر.»

در بلوار کشاورز تهران شعار «مرگ بر حزب‌الله» سرداده شده و در خیابان حافظ نرده‌های وسط خیابان را کنده و مسیر ماموران را مسدود کردند.

در چهارراه طالقانی تهران شعار «ایرانی با غیرت، حمایت حمایت» سرداده‌اند.

به معترضان در میدان ولیعصر و تئاتر شهر گاز اشک‌آور زدند و شیشه ماشین‌ها را شکستند. خبرگزاری فارس گزارش کرده که در تقاطع جمالزاده و بلوار کشاورز، «تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی شکسته شده و مسیر بند آمده است».

اینترنت همراه اول مرکز تهران قطع شده است.

در تهران همچنین بازاریان به اعتراضات پیوستند. در فیلمی که از بازار تهران منتشر شده، بازاریان شعار می‌دهند: «مهسا امینی روحت شاد!» و «بازاری باغیرت، حمایت حمایت.»

در تبریز علاوه بر شعارهای معمول، معترضان به زبان ترکی شعار آزادی، عدالت، حکومت ملی سر دادند. 

در ارومیه معترضان با نیروهای امنیتی درگیر شدند. طبق گزارش‌ها تعدادی از معترضان در پارک شقایق محله شیخ‌تپه این شهر بازداشت شده‌اند.

در سبزوار و رشت معترضان یک خودروی نیروی انتظامی را آتش زدند. در رشت درگیری معترضان با نیروهای حکومتی چشمگیر است. در چند ویدئوی منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی معترضان نیروهای حکومتی را می‌زنند و آنها را ناچار به عقب‌نشینی می‌کنند.

در جریان اعتراض‌های مردمی در شهر زنبیل‌آباد قم معترضان شعار «ایرانی می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد» داده‌اند.

در بندرعباس، معالی‌آباد شیراز و همدان هم تجمعات شکل گرفت و معترضان در همدان کانکس نیروی انتظامی را آتش زدند.

معترضان در کرمان شعار دادند: «اگه با هم یکی نشیم، یکی یکی تموم می‌شیم.»

در ساری هم تجمعاتی شکل گرفت و شعار «جمهوری اسلامی نمی‌خواهیم نمی‌خواهیم» سر داده شد. زنان در این شهر روسری خود را آتش زدند.

در جزیره کیش هم معترضان شامگاه ۲۹ شهریور مقابل مرکز تجارت کیش جمع شدند و شعار «مرگ بر جمهوری اسلامی» دادند:

ایجاد اختلال در اینترنت

در چهارمین روز از اعتراضات، در شهرها و مناطقی که مردم به خیابان‌ها آمده‌اند، و به‌ویژه در استان کردستان، حکومت اینترنت را قطع یا محدود کرد. تاکنون اختلال و محدودسازی اینترنت در کل استان کردستان و در شهرهای مختلف که محل اعتراضات هستند، از جمله در تهران، رشت و مشهد گزارش شده است.

اختلال‌ها در اینترنت استان کردستان از روز سوم اعتراضات شدت گرفت. به گزارش سازمان فیلتربان، کردستان همچنان در وضعیت قطعی اینترنت قرار دارد. قطعی‌ اینترنت در روز چهارم، به صورت مشترک در کردستان از ساعت ۲۳ به‌وقت محلی آغاز شد که فیلتربان می‌گویند این «نشان از یک هماهنگی دارد.»

فیلتربان همچنین می‌گوید که اختلال و محدودسازی اینترنت تلفن همراه در تهران هم در محله‌های کریم‌خان، ولیعصر، بلوار کشاورز و حجاب گزارش شده است. در محله‌های دیگر از جمله کوی دانشگاه تهران هم سرعت اینترنت خانگی کند شده است.

گزارش‌های زمانه درباره قتل حکومتی مهسا (ژینا) امینی را دنبال کنید:

ادامه اعتراض‌ها به قتل مهسا امینی در شهرهای گوناگون ایران
گسترش اعتراض‌ها به قتل حکومتی مهسا امینی: معترضان در پاوه، تهران، رشت و مشهد هم به خیابان آمدند
قتل حکومتی مهسا امینی: در آستانه اعتصاب عمومی کردستان، اعتراضات در سنندج و کرج
ستاد امر به معروف: به جای یک گشت مشخص، تبلیغ بیشتر و آتش به اختیار کردن طرفداران حجاب
قتل مهسا امینی؛ فراخوان فعالان زنان در ایران برای تجمع اعتراضی و تجمع در دانشگاه تهران
گلوله، پاسخ سوگواری ــ گزارشی از شهروندان زخمی‌شده در مراسم خاکسپاری مهسا امینی
پدر مهسا امینی: «قسم می‌خورم دخترم را از بین بردند»
اعتراض یکصدای تشکل‌های کارگری و مدنی مستقل ایران به قتل حکومتی مهسا امینی
اعتراض‌های گسترده به کشته شدن مهسا امینی در سنندج؛ نیروهای امنیتی به معترضان حمله کردند
خاکسپاری مهسا امینی ــ به معترضان عزادار در برابر فرمانداری سقز شلیک کردند
مهسا امینی پس از چهار روز کما، در بیمارستان کسری جان باخت ــ شعار علیه رهبر جمهوری اسلامی در اعتراض‌ها
روایت شاهدان عینی از برخورد خشن گشت ارشاد؛ دختر ۲۲ ساله سقزی در کما

تجمعات صبح سه‌شنبه در دانشگاه‌ها

در دانشگاه علم و صنعت تهران یکی از معترضان روسری خود را به آتش کشید. ماموران حراست این دانشگاه با دانشجویان معترض به جانباختن مهسا امینی درگیر شدند و دانشجویان شعار «بی‌شرف بی‌شرف» سر دادند.

در دانشگاه بهزیستی و علوم توانبخشی تهران دانشجویان گفتند: «توپ تانک فشفشه/ آخوند باید گم بشه.»

در دانشگاه علوم پزشکی تبریز شعار دادند: «از کردستان تا تبریز/ صبر ما گشته لبریز» و «فقر و فساد و بیداد/ ننگ بر این استبداد».

در دانشگاه بهشتی دانشجویان گفتند: ««بسیجی بی‌غیرت، داعش ما، شمایید» و «خامنه‌ای قاتله ولایتش باطله»، «مرگ بر این ولایت این همه سال جنایت» و «دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد».

دانشجویان دانشگاه خوارزمی کرج هم شعار دادند: «از کردستان تا تهران، سرکوب علیه زنان».

برای بعد از ظهر امروز فراخوان‌هایی برای اعتراض در شهرهای مختلف ایران منتشر شده است.

مهسا امیری، ۲۵ شهریور پس از اینکه چهار روز در کما بود، در بیمارستان جان باخت. خانواده او گفته‌اند که ماموران پلیس هنگام بازداشت، او را کتک زده‌اند. یک گروه هکری نیز گفته است تصویر عکسبرداری از سر مهسا امیری را که از سیستم بیمارستان کسری تهران برداشته است، نشان می‌دهد او دچار خونریزی مغزی شده بود.