تجمع و اعتراض کارگران شهرداری در ارتباط با تعویق دستمزد به امری روزانه در شهرهای مختلف تبدیل شده است. استان خوزستان در این زمینه جایگاه ویژه‌ای دارد. روز چهارشنبه ۲۶ آذر دو تجمع و یک حرکت اعتراضی از سوی کارگران شهرداری سه شهر خوزستان برگزار شد.

عکس از آرشیو- اعتصاب کارگران شهرداری کوت عبدالله

کارگران شهرداری شهرداری حسینیه (واقع در نزدیکی اندیمشک) و کارگران شهرداری امیدیه روز چهارشنبه ۲۶ آذر در اعتراض به ماه‌ها تعویق دستمزد اعتصاب و تجمع کردند. کارگران شهرداری خرمشهر نیز در ادامه تجمات و اعتراضات خود، بار دیگر خواستار پرداخت مزدهای معوقه شدند.

کارگران شهر حسینیه که ۹ ماه حقوق نگرفته‌اند، روز چهارشنبه اعتصاب و تجمع کردند. رسانه محلی عصر جنوب نوشته است درآمد شهرداری این شهر کاهش یافته و علاوه بر کارگران، شهردار نیز ۱۱ ماه است حقوق نگرفته است.

کلیپی از تجمع اعتراضی کارگران شهرداری امیدیه مقابل فرمانداری این شهر در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است که در آن کارگران در اشاره به مشکلات خود می‌گویند ۸ ماه حقوق نگرفته‌اند. از ابتدای سال تا کنون تنها یک بار حقوق کامل آن‌ها پرداخت شده و چند بار مساعده گرفته‌اند اما از پرداخت حقوق کامل و سروقت خبری نیست.

عصر جنوب نوشته است شرکت نفت و گاز آغاجاری حدود ۴۰ میلیارد تومان به شهرداری امیدیه بدهکار است.
کارگران فضای سبز و خدماتی شهرداری خرمشهر در روزهای گذشته نیز مقابل ساختمان فرمانداری تجمع کردند هنوز نتیجه‌ای نگرفته‌اند.

خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) امروز به نقل از شهردار خرمشهر نوشت درآمد شهرداری برای پرداخت مزد کارگران کافی نیست. شهردار خرمشهر گفت: «بیش از هزار کارگر در شهرداری خرمشهر مشغول کارند و ماهانه حدود ۷ میلیارد منابع مالی برای پرداخت حقوق کارگران لازم است».

کارگران شهرداری‌ها علاوه بر تعویق پرداخت حقوق، نگران حق بیمه خود هستند که از سوی کارفرما پرداخت نمی‌شود و سازمان تامین اجتماعی به همین دلیل از تمدید دفترچه بیمه کارگران خودداری می‌کند.

توصیه شهردار یاسوج به پیمانکار: نمی‌توانید حقوق بدهید، کارگران را به بیمه بیکاری معرفی کنید