به گزارش روزنامه واشنگتن پست، هوشنگ اميراحمدی، آمريکايی ايرانی‌تبار ۶۵ ساله که ۴۰ سال است در آمريکا زندگی می‌کند، می‌خواهد رئيس‌جمهور ايران شود و تنش ميان ايران و غرب را حل کند.

اميراحمدی گفته است: “شايد من بيشترين بخت را داشته باشم که ايران و آمريکا را دوباره به هم نزديک کنم.”

هوشنگ اميراحمدی که اهل تالش ايران است استاد دانشگاه راتگرز ايالت نيوجرسی آمريکا و مدير مرکز مطالعات خاورميانه اين دانشگاه است. وی بنيانگذار و رئيس شورای آمريکائيان و ايرانيان است که برای نزديکی ايران و آمريکا فعاليت می‌کند.

هدف اميراحمدی اين است که تنش موجود ميان آمريکا و ايران را حل کند. او در مورد برنامه هسته‌ای ايران می‌گويد ايران حق دارد به برنامه هسته‌ای و غنی‌سازی اورانيوم دست يابد و کشورهای غربی نيز کافی است به اين کشور اعتماد کنند.

واشنگتن پست نوشته است با اين حال صاحب‌نظران معتقدند که با وجود تأييد کانديداهای انتخابات رياست جمهوری در ايران توسط شورای نگهبان که اعضای آن نيز از سوی آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی تعيين می‌شوند، به‌نظر نمی‌رسد که کانديداتوری هوشنگ اميراحمدی تأييد شود.

بنا به اين گزارش اميراحمدی در ماه‌های گذشته دور دنيا سفر کرده است تا برای مبارزات انتخاباتی خود پول جمع‌آوری کند.

وی به لحاظ مالی در درجه نخست به ايرانيان خارج از کشور متکی است. به‌گفته اميراحمدی وی در آمريکا توانسته است ۶۰ هزار دلار و در دوبی ۸۰ هزار دلار جمع‌آوری کند.

مدير کمپين انتخاباتی وی يک زن است و اميراحمدی قصد دارد ماه آينده به ايران برود تا برای انتخابات ثبت نام کند.

یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ برگزار خواهد شد و طی آن هفتمین رئیس‌جمهور ایران انتخاب می‌شود.