يک عضو هيئت رئيسه مجلس ايران از دريافت پاسخ دفتر اکبر هاشمی رفسنجانی به سخنان حميدرضا رسايی، نماينده مجلس، خبر داد و گفت که در صورت رعايت آيين‌نامه داخلی مجلس، اين نامه در جلسه علنی فردا (چهارشنبه) خوانده خواهد شد.

جواد جهانگيرزاده، عضو هيئت رئيسه مجلس ايران امروز سه‌شنبه پنجم دی‌ماه به خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: “نامه دفتر رئيس مجمع تشخيص مصحلت نظام به تاريخ چهار دی‌ماه مطابق با ماده ۷۸ آيين‌نامه داخلی امروز توسط رئيس دفتر مجمع تشخيص مصلحت نظام به مجلس واصل شد.”

وی از تشکيل جلسه حقوقی برای بررسی اين نامه خبر داد و گفت در صورت تأييد کميته حقوقی و بر اساس آيين‌نامه، اين پاسخ فردا در جلسه علنی خوانده خواهد شد.

محمد هاشمی رفسنجانی، رئيس دفتر اکبر هاشمی رفسنجانی چهارشنبه ۲۹ آذرماه در نامه‌ای به هيئت رئيسه مجلس ايران خواهان فرصتی برای پاسخگويی به سخنان حميد رسايی، نماينده مجلس شد.

حميد رسايی دو روز پس از آزادی مهدی هاشمی رفسنجانی فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی از زندان در سخنانی در مجلس ضمن انتقاد شديد از آزادی وی، مهدی هاشمی را “ام‌الفساد و شاه کليد کودتای ۸۸” ناميد و خانواده هاشمی رفسنجانی را يک “خانواده اختاپوسی” توصيف کرد.

حميد رسايی گفت در نطق فردای خود به اعلام جرم دادستان تهران پاسخ خواهد داد و نطق ناتمام خود را تمام خواهد کرد

به گفته رسايی، مهدی هاشمی با “فشارهای سنگين” از زندان آزاد شد.

مهدی هاشمی رفسنجانی پس از انتخابات رياست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ در خارج از ايران مقيم شده بود که پس از بازگشت به تهران، روز سوم مهر ۱۳۹۱ بازداشت گرديد و شامگاه يکشنبه ۲۶ آذر پس از حدود سه ماه حبس از زندان آزاد شد.

در نامه دفتر اکبر هاشمی رفسنجانی خطاب به علی لاريجانی، رئيس مجلس نوشته شده بود: “سخنان خارج از عرف و اخلاق و سراسر توهين يکی از نمايندگان مجلس نسبت به رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام که در تاريخ ۲۸/۹/۱۳۹۱ از تريبون رسمی مجلس شورای اسلامی و به صورت زنده از صدای جمهوری اسلامی پخش شد، تعجب همگان را برانگيخت.”

دفتر مجمع تشخيص مصلحت ضمن اعتراض به سخنان رسايی و “سکوت هيئت رئيسه” نسبت به “تضييع حق” و “توهين و تهمت” عليه هاشمی رفسنجانی، خواهان پخش پاسخ رئيس مجمع تشخيص مصلحت از تريبون مجلس شده بود.

دادستانی تهران نيز روز جمعه ۳۰ آذرماه به سخنان تند حميد رسايی، نماينده مجلس درباره آزادی مهدی هاشمی رفسنجانی پاسخ گفت و سخنان وی را “خلاف واقع و کذب محض” خواند.

دادستانی تهران همچنين برخی اظهارات حميد رسايی را “مجرمانه” خواند و گفت مراتب را جهت رسيدگی به دادستان ويژه روحانيت اعلام کرده است.

در همين حال حميد رسايی نيز امروز به خبرگزاری فارس گفت در نطق فردای خود به اعلام جرم دادستان تهران پاسخ خواهد داد و نطق ناتمام خود را تمام خواهد کرد.

وی افزود به‌عنوان نماينده مجلس آزاد است درباره تمام امور داخلی و خارجی کشور که تشخيص می‌دهد  اظهارنظر کند و دادستان حق شکايت و اعلام جرم درباره نطق نمايندگان را ندارد. مگر اين که در نطق نماينده اهانت به دستگاه قضايی شده باشد.