شامگاه سه‌شنبه ۱۰ تیر کلینیک درمانی ”سینا” واقع در خیابان شریعتی تهران در پی یک انفجار دچار آتش‌سوزی شد. سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از جان‌باختن دست‌کم ١٩ نفر درجریان این حادثه خبر داد.

تصویری از کلینیک سینا اطهر در حال آتش سوزی

طبق گزارش روابط عمومی سازمان اورژانس کشور، کلینیک درمانی سینا اطهر شامگاه سه‌شنبه ساعت ٢٠:۵۶ دچار حریق شد. جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، جان باختن ١٩ نفر در جریان حادثه انفجار و آتش‌سوزی در این کلینک درمانی را تایید کرد.

جلال ملکی درباره قربانیان این حادثه گفت:

«در ادامه عملیات جست‌وجو در بخش‌های دیگر ساختمان، آتش‌نشانان توانستند شش تن را پیدا کنند که وضعیت وخیمی داشتند و تقریبا علایم حیاتی نداشتند. تعداد کشته‌های حادثه به ۱۹ نفر و مصدومان به ۶ نفر رسید. با تلاش آتش‌نشانان ۲۰ نفر از افرادی که در زمان وقوع حادثه در داخل ساختمان حضور داشتند، نجات یافتند و مصدومان نیز به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شدند. فنظر نهایی توسط عوامل اورژانس اعلام خواهد شد.»

طبق گفته ملکی ۱۵ نفر از جان‌باختگان زن و چهار نفر مرد هستند.

پیمان صابریان، رئیس مرکز اورژانس تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اعلام کرد تاکنون شش نفر نیز مصدوم شده‌اند که به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شدند.

تصویری از لحظه انفجار در کلینیک درمانی سینا – شبکه‌های اجتماعی

بعد از گذشت دو ساعت از این حادثه، جلال ملکی از مهار آتش‌سوزی در این مرکز درمانی وجستجو برای یافتن افراد خبر داد:

«با اطفای آتش‌سوزی عملیات جستجو برای یافتن افراد حاضر در اتاق‌های این کلینیک آغاز شده است. محل آتش‌سوزی یک ساختمان پنج طبقه بوده و در طبقه منفی دو، صدای انفجار شدید که ظاهراً ناشی از انفجار سیلندر بود، به گوش رسیده است.»

طبق گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران، همه جان‌باختگان آتش‌سوزی در مرکز درمانی سینا در اتاق‌های عمل بودند:

«این افراد احتمالا به دلیل نفوذ دود و حرارت جانشان را از دست داده‌اند. این مرکز درمانی پنج طبقه است که حادثه در طبقه منفی دو رخ داد.»

عملیات جستجو برای یافتن قربانیان همچنان ادامه دارد. سیدرضا معتمدی، معاون فنی و عملیاتی اورژانس تهران گفته با توجه به این که سازمان پزشکی قانونی متولی امر فوتی‌ها است، آمار نهایی حادثه کلینیک سینا پس از اتمام عملیات اعلام خواهد شد.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی از پیگیرِی رسیدگی کامل درمانی به بازماندگان و همچنین ارائه گزارش دقیق از علل و ابعاد این سانحه دلخراش توسط مسئولان امر و گزارش شفاف آن به مردم خبر داد.

هنوز علت اصلی این حادثه مشخص نیست، اما رئیس مرکز اورژانس تهران گفته به احتمال زیاد علت این واقعه آتش‌سوزی، انفجار کپسول گاز بوده است.