اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت “ايجاد مشکل”‌برای فعاليت‌های رسانه‌ای در ايران “غيرقانونی” و ناشی از “کج‌فهمی” است.

به گزارش خبرگزاری مهر، هاشمی رفسنجانی در ديدار با شماری از اعضای انجمن روزنامه‌های غيردولتی، حرفه خبرنگاری و فعاليت مطبوعاتی را در زمان فعلی “بسيار سخت و مشقت‌آور” خواند.

وی افزود: “جامعه مطبوعاتی در حال حاضر با مشکلات عديده‌ای به لحاظ مالی، حقوقی و امکانات و نيز فشارهايی روبه‌روست.”

به گفته هاشمی رفسنجانی، اگر مسئولان ايران تابع ديدگاه‌های آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی هستند، “بايد از انتقادات کارشناسانه اهالی رسانه استقبال کنند.”

سازمان گزارشگران بدون مرز می‌گويد در پی رويدادهای پس از دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری در ايران بيش از ۲۰۰ روزنامه‌نگار و وب‌نگار مجبور به ترک ايران شده‌اند

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: “همين مقدار انتقادات دلسوزانه اهالی رسانه برای تضمين سلامت مسير انقلاب نيز از سوی برخی محافل افراطی تحمل نمی‌شود.”

رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران ايرانی در سال‌های اخير با برخوردهای زيادی روبه‌رو بوده‌اند. در سه سال اخير شمار زيادی از روزنامه‌نگاران در ايران به اتهام “اقدام عليه امنيت کشور و تبليغ عليه نظام” ‌بازداشت و روانه زندان شدند.

در سال‌های اخير همچنين شماری از روزنامه‌ها و نشريات ايران مانند روزنامه روزگار و مجله شهروندامروز توقيف شده‌اند.

در پی شدت گرفتن برخورد با رسانه‌ها در ايران، شماری از فعالان رسانه‌ای اين کشور پس از انتخابات رياست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ ايران را ترک کردند.

سازمان گزارشگران بدون مرز می‌گويد در پی رويدادهای پس از دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری در ايران بيش از ۲۰۰ روزنامه‌نگار و وب‌نگار مجبور به ترک ايران شده‌اند.