سه مرد نقاب‌دار در حمايت از اعضای گروه پانک “پوسی رايوت” که به خاطر اعتراض به ولاديمير پوتين، رئيس جمهوری روسيه در بازداشت هستند، از بالکن ساختمانی مقابل دادگاه مسکو بالا رفتند و فشفشه‌های دودزا روشن کردند.

به گزارش يورونيوز، اين سه مرد که فرياد می‌زدند، پوسی رايوت را آزاد کنيد، با جرثقيل پايين آورده شدند و در نهايت پليس روسيه آن‌ها را بازداشت کرد.

سه عضو گروه مونث پوسی رايوت همگی متهم هستند که در يکی از کاتدرال‌های اصلی شهر مسکو به سبک پانک برای سرنگونی ولاديمير پوتين نيايش کرده‌اند.

اين سه زن از ماه مارس در بازداشت به‌سر می‌برند و در صورت اثبات جرم آن‌ها هفت سال زندان در انتظارشان خواهد بود.

ولاديمير پوتين در لندن گفت، زنان در کشوری مثل اسرائيل يا مناطق مسلمان‌نشين برای حرکت‌هايی شبيه اين به سرعت و بدون برگزاری دادگاه مجازات می‌شوند

ولاديمير پوتين که اکنون در لندن است دراين‌باره به خبرنگاران گفت، زنان در کشوری مثل اسرائيل يا مناطق مسلمان‌نشين برای حرکت‌هايی شبيه اين به سرعت و بدون برگزاری دادگاه مجازات می‌شوند.

او افزود: “با اين حال، من فکر نمی‌کنم که آن‌ها برای اين کار در انتظار حکم سنگينی باشند.”

اين گروه سه نفره پانک که متهم به اوباشی‌گری هستند تاکنون حاميان بسياری در ميان هنرمندان و سياستمداران غربی داشته‌اند.

اما نيروهای اپوزيسيون روسيه تفسير ديگری از سخنان ولاديمير پوتين دارند. آلکسی ناوالنی، بلاگر و چهره معروف اپوزيسيون در اين‌باره گفت: “او چه چيز ديگری می‌تواند بگويد وقتی کمپينی به اين عظمت که از ستاره‌های غربی تشکيل شده از پوسی رايوت حمايت می‌کند؟”

ناوالنی اضافه کرد: “به همين خاطر او چيزی در لندن می‌گويد که خيلی باعث عصبايت عموم نشود و به سر و صورتش گوجه فرنگی پرت نکنند.”

آلکسی ناوالنی خود پرونده ديگری دارد که در آن به سرقت متهم شده و می‌تواند منجر به ۱۰ سال حبس برای او شود. او می‌توانست موقع برگزاری دادگاه گروه پوسی رايوت وارد صحن دادگاه شود، اما اجازه نداشت به عنوان شاهد وکيل مدافع صحبت کند.