نماينده اصولگرای مردم تهران در مجلس نهم گفت در بعضی از مهدکودکها فرهنگ اروپايی به کودکان آموزش داده میشود و نيازی به آنها نيست.
به گزارش منابع خبری ايران، لاله افتخاری، نماينده پيشين مجلس امروز سهشنبه، ۱۳ تيرماه در همايش ملی برترينهای مديريت روستايی گفت: “برپايه برنامهريزی دشمن، مهدکودکهايی در شهرها و روستاها ايجاد شدهاند تا فرزندان را از مادران جدا کنند.”
وی “دامن مادر برای تربيت کودک” را بهتر از مهدکودکها دانست و افزود: “در بعضی از مهدکودکها تربيت اروپايی به فرزندان ما آموزش داده میشود. فرزندان ما نبايد اين فرهنگ را آموزش ببينند.”
مخبر فراکسيون زنان مجلس، پيش از اين، اجرای طرح دورکاری را دارای مزايای بيشتری برای زنان کارمند دانسته و افزوده بود: “زنان کارمند با اجرای اين طرح، کمتر مجبور میشوند فرزندان خود را تنها گذاشته يا به مهدکودک بفرستند همچنين نگرانیهای آنها از تنها بودن فرزندانشان در منزل کاهش میيابد.”
لاله افتخاری: فرزندان ما نبايد فرهنگ غربی را در مهدکودکها آموزش ببينند
از ديدگاه اين نماينده مجلس، حذف ماده ۲۳ از لايحه حمايت از خانواده که اعتراضهای بسياری را از سوی مدافعان حقوق زنان به دنبال داشت، ربطی به اعتراضها نداشته است.
وی در گفتوگو با خبرگزاری کار ايران (ايلنا)، گفته بود: “برای ما مهم نيست که عدهای اعتراض کنند. برای ما مهم است که احکام شرع پياده شود.”
سال گذشته، ماده ۲۳، لايحه حمايت از خانواده که به مردان در صورت داشتن توان مالی، بدون داشتن اجازه از همسر اول، اجازه ازدواج مجدد میداد، پس از تغييراتی، از جمله مشروط کردن ازدواج مجدد به شروط ۱۰ گانه، سرانجام، در کميسيون حقوقی مجلس حذف شده بود.
۱۵ فروردينماه سال جاری، خبرگزاری فارس، به نقل از ولیالله نصر، مديرکل بهزيستی استان تهران نوشته بود:” با مهدکودکهايی که “برنامههای غير اخلاقی از جمله رقص” به کودکان آموزش میدهند برخورد میشود.”
اين در حالی است که بهدستور وزارت آموزش و پرورش ايران از پايان مردادماه سال گذشته در کلاسهای پيشدبستانی، دخنران و پسران اجازه ندارند در کنار هم باشند.
وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ايران در دستور خود آورده بود: “اختلاط نوآموزان دختر و پسر در کلاسهای پيشدبستانی ممنوع است و فقط در مراکزی که تعداد نوآموزان به حد نصاب نرسد اين امر با کسب مجوز از آموزش و پرورش منطقه بلامانع میباشد.”
همچنين در اسفندماه سال گذشته، حجتالاسلام وحيد حاتمی، مدير مرکز رشد تخصصی علوم قرآنی دانشگاه تهران ترويج مهدکودکهای قرآنی در سطح جامعه را از جمله مهمترين برنامههای اين مرکز در سال ۱۳۹۱ اعلام کرده بود.
ارديبهشت سال ۱۳۸۹ نيز مصطفی محمدنجار، وزير کشور دولت دهم در گردهمايی مديران کل امور زنان استانداریهای کشور با بيان اينکه “هماکنون در مهدکودکها شاهد ناهنجاریهايی هستيم” ابراز اميدواری کرده بود که “با آموزش مربيان و آموزش بازیهای مناسب به کودکان، فرهنگ اسلامی در مهدکودکها آموزش داده شود.”
خدا بما رحم کند.مگر مردم چه گناهی بدرگاه خدا مرتکب شده اند. که چنین افرادی در مجلس قانون گذاری مردم ایران باشند.
کاربر مهمان..علی / 03 July 2012
خطاب به خانم افتخاری که ظاهراً دکترای علوم قرآنی هم دارند.
ظاهراً ریشهٔ “احکام شرعی” که این خانم در موردش صحبت میکند زیرمجموعه تمایلات شخصی ایشان است نه دستورات قرآنی زیر!!!
پس هدف از این ممانعت باید دلیل دیگری داشته باشد. به عنوان مثال؛ تربیت نسل آینده در جهت پیشبرد اهداف در سه دههٔ آینده!
=================================================================
– انسان شخصیتی مستقل و آزاد دارد:
از نظر قرآن انسان موجودی است که در انتخاب راه پس از هدایت، آزاد است. در آیه سوم سوره انسان پس از آن که انسان را شنوا و بینا معرفی میکند، میفرماید:
إنّا هدیناه السبیل إمّا شاکرا و إمّا کفورا؛ ما راه را به او نشان دادیم، خواه شاکر باشد (و پذیرا گردد) یا ناسپاس.
بر اساس این آیه شریفه، انسان در انتخاب راه آزاد است و میتوان آن را بپذیرد و یا رد کند؛ بنابراین یکی دیگر از ویژگیهای انسان، آزاد بودن اوست.
=================================================================
– انسان موجودی است مختار و خود میتواند سرنوشت خویش را تغییر دهد:
از دیدگاه قرآن، انسان به گونهای آفریده شده که میتواند سرنوشت خودش را تغییر دهد. از این رو سنت الهی بر این قرار گرفته تا زمانی که انسانها در یک جامعه به دنبال تغییر وضعیت زندگی خود نباشند، خداوند نیز تغییری در زندگی آنها ایجاد نکند:
انّ اللّه لایغیّر ما بقوم حتی یغیّروا ما بانفسهم؛3 خداوند سرنوشت هیچ قوم (وملتی) را تغییر نمیهد، مگر آن که آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند.
بر اساس این آیه شریفه، اگر انسانها موانع درونی رشد و پیشرفت خود را از بین ببرند و اراده تغییر در سرنوشت خویش را پیدا کنند، خداوند نیز تغییرات لازم را در زندگی و سرنوشت آنان انجام خواهد داد. دقت در مفهوم این آیه، روشن میسازد که انسان از اراده و اختیار لازم برای تغییر زندگی و سرنوشت خود برخوردار است. انسان به گونهای آفریده شده است که توانایی چنین تغییری را دارد، در غیر این صورت «حتی یغیّروا ما بأنفسهم» معنا و مفهومی نخواهد داشت.
از دیدگاه قرآن، انسان موجودی است با اراده و مختار، و توانایی تغییر وضعیت خود را دارا میباشد.
این ویژگی با آزادی انسان ارتباط وثیقی دارد. آزادی انسان در صورتی مفهوم دارد که وی بتواند آزادانه سرنوشت و زندگی خود را تغییر دهد. بدین ترتیب پایه و مبنای دیگری برای آزادی انسان در این آیه شریفه مهیّا میگردد.
آزاده / 04 July 2012
وای به حال کودکان بی گناه ایرانی…
سورن / 04 July 2012
ای داد بیداد…
کاربر مهمان / 04 July 2012