ديويد آلبرايت، رئيس موسسه آمريکايی دانش و امنيت بين‌الملل گفت باید با آنچه که شورای ملی مقاومت (شاخه سياسی سازمان مجاهدين خلق) درباره برنامه اتمی ايران می‌گويد، با “شک و ترديد” برخورد کرد.

به گزارش رويترز، سازمان مجاهدين خلق در گزارشی شش صفحه‌ای اعلام کرده ايران با استخدام ۶۰ مهندس و دانشمند در حال توليد بمب اتم است.

اما ديويد آلبرايت به رويترز گفته است: “آن‌ها (مجاهيدن خلق) يک گروه اکتيو هستند که انگيزه زيادی دارند تا بگويند ايران در حال پيشرفت‌های بزرگ در برنامه تسليحات هسته‌ای‌اش است.”

رويترز می‌گويد انتشار گزارش سازمان مجاهدین خلق در آستانه مذاکرات هسته‌ای ايران و شش قدرت جهانی با هدف تأثيرگذاری بر اين مذاکرات انجام شده است
 

رويترز می‌گويد انتشار اين گزارش در آستانه مذاکرات هسته‌ای ايران و شش قدرت جهانی با هدف تأثيرگذاری بر اين مذاکرات انجام شده است.

مرحله تازه دور جديد مذاکرات هسته‌ای ايران و گروه ۱+۵ (آمريکا، روسيه، چين، فرانسه، بريتانيا و آلمان) سوم خرداد ۱۳۹۱ در بغداد برگزار می‌شود.

آلبرايت همچنين گفته است: “آن‌ها (مجاهدين خلق) اطلاعاتی را از کشورها دريافت می‌کنند که گاهی اوقات خوب است اما مشکل اينجاست که اين گزارش‌ها بدون جزييات و شواهد و سند است و ما نمی دانيم درست هستند يا نادرست.”

وی افزود: “ايران دارای يک برنامه منسجم برای توليد ساخت سلاح اتمی نيست و عمده تلاش خود را برای توسعه توانايی‌هايش در توليد مواده منفجره هسته‌ای متمرکز کرده است.”

قدرت‌های غربی ايران را متهم می‌کنند که در برنامه‌اتمی‌اش اهداف نظامی را دنبال می‌کند اما تهران می‌گويد برنامه اتمی اين کشور صرفاً مقاصد صلح‌آميز دارد. همچنين آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران نيز در فتوايی اعلام کرده ساخت و توليد سلاح‌های هسته‌ای “حرام” است.