معترضان بحرينی در اعتراض به ادامه بازداشت و حبس فعالان سياسی زن در اين کشور تظاهرات کردند.

به گزارش رويترز، اين تظاهرات امروز، ۲۱ ارديبهشت (۱۰ ماه مه) در منامه، پايتخت بحرين برگزار شد که در جريان آن معترضان خيابان‌ها را مسدود کرده و چندين حلقه لاستيک خودرو آتش زدند.

آن‌ها خواستار آزادی زنانی بودند که در تجمع‌های‌ اعتراضی عليه حکومت بحرين در طول يک سال گذشته بازداشت شده‌اند.

اما وزارت کشور بحرين معترضان را “خرابکار” ناميد و در بيانيه‌ای که در صفحه‌ توييتر خود منتشر کرد، بدون اشاره‌ به جزئيات بيشتری درباره اين رويداد، فقط به ذکر اين جملات اکتفا کرد: “اقدامات قانونی صورت گرفت و وضعيت به حالت عادی بازگردانده شد.”

با وجودی که حکومت بحرين در هفته جاری هشدار داده بود که اقدامات شديدتری را عليه اعتراضات غيرقانونی صورت خواهد داد، راهپيمايی‌های اعتراضی همچنان به قوت خود ادامه يافت.

با وجودی که حکومت بحرين در هفته جاری هشدار داده بود که اقدامات شديدتری را عليه اعتراضات غيرقانونی صورت خواهد داد، راهپيمايی‌های اعتراضی همچنان به قوت خود ادامه يافت

اعضای گروه “ائتلاف جوانان ۱۴ فوريه” که از گروه‌های مخالف نظام سلطنتی بحرين به‌شمار می‌آيد، ويدئوهايی را روی اينترنت منتشر کرده‌اند که جوانانی نقابدار را در حال آتش زدن لاستيک در چند منطقه منامه نشان می‌دهد.

اين گروه در بيانيه‌ای که به‌همراه اين ويدئوها منتشر کرده، اعلام کرده است که اين جوانان خواستار “آزادی فوری زنانی که در زندان‌های حکومت به‌سر می‌برند” هستند.

به‌گفته فعالان بحرينی، زينب الخواجه، دختر يکی از رهبران معترضان که در زندان به‌سر می‌برد و دست به اعتصاب غذا زده است، در بحبوحه اعتراضات ماه گذشته عليه برگزاری مسابقه بزرگ “فرمول يک” بحرين بازداشت شد.

همچنين برخی از معترضان گزارش داده‌اند که سه زن ديگر نيز دو هفته پيش به‌خاطر راه انداختن تجمعی اعتراضی در مقابل يکی از زندان‌های بحرين دستگير شدند. آن‌ها خواستار آزادی پدر زينب الخواجه شده بودند.

حزب “وفاق” که از احزاب مخالف در بحرين است اعلام کرده که دست‌کم ۷۰۰ نفر در زندان‌های بحرين يا در انتظار محاکمه به‌سر می‌برند يا دوران محکوميت خود را می‌گذرانند.

بحرين از زمان شکل‌گيری جنبش اعتراضی دموکراسی‌خواهی اين کشور در سال گذشته به کشوری ناآرام تبديل شده است. اعتراضات بحرين تا حدودی تحت تأثير قيام‌های موفق کشورهايی چون مصر و تونس شکل گرفته است.