حمله نيروهای ارتش سوريه به روستايی در شمال اين کشور باعث کشته شدن ۹ تن از اعضای يک خانواده شد.

خبرگزاری رويترز به نقل از سازمان نظارت بر حقوق بشر در سوريه، گزارش داده ‌است، نيروهای ارتش سوريه امروز، ۱۲ ارديبهشت (يکم مه) روستايی در استان شمالی ادلب را هدف حملات خمپاره قرار دادند که اين حملات منجر به کشته شدن ۹ تن از اعضای يک خانواده و يک روستايی ديگر شد.

اين گزارش همچنين از وقوع درگيری‌‌‌هايی ميان نيروهای ارتش سوريه و شورشيان مسلح در شرق کشور، استان ديرالزور خبر می‌دهد که در پی آن ۱۲ سرباز ارتش و يک شهروند غير نظامی کشته شدند.

به گفته يکی از فعالان سياسی، مرز ترکيه و سوريه نيز امروز شاهد خشونت بوده ‌است به‌طوری که ۳۵ تن در جريان اين حادثه مجروح شدند.

طارق عبدالحق درباره مجروحان اين حادثه به رويترز گفت: “برخی از آن‌ها را به شکل مخفيانه از مرز رد کرده‌اند. همراهان اين مجروحان مجبور بودند که برای اجتناب از مواجهه با ايست‌های بازرسی، آن‌ها را از کوه و کمر رد کنند. يکی از زخمی‌شدگان در بين راه درگذشت. او فقط ۱۹ سال داشت و به‌شدت مجروح شده بود.”

درگيری‌‌‌ ميان نيروهای ارتش سوريه و شورشيان مسلح در استان ديرالزور ۱۳ کشته به‌جای گذاشت

سازمان ملل متحد می‌گويد از ۱۳ ماه پيش، زمان آغاز قيام مردم سوريه تاکنون بيش از ۹ هزار تن در اين کشور کشته شده‌اند.

مانند ديگر انقلاب‌های عرب در طول يک سال و نيم گذشته، قيام مردم سوريه نيز در ابتدا شکلی مسالمت‌آميز داشت، اما به‌دنبال سرکوب شديد از سوی حکومت، به خشونت کشيده شد.

حکومت سوريه ادعا می‌کند که شورشيان، ۲۶۰۰ تن از اعضای پليس و ارتش اين کشور را کشته‌اند.

طرح صلح سازمان ملل متحد در سوريه از اواسط ماه آوريل به اجرا گذاشته شد. اين طرح در ابتدا باعث کاهش خشونت‌ها شد، اما در نهايت نتوانست که به نزاع ميان حکومت و مخالفان پايان دهد.

روز گذشته وقوع دو انفجار در شهر ادلب، واقع در شمال غرب سوريه ۹ کشته و ۱۰۰ زخمی بر جای گذاشت که بنا به گفته رسانه‌های دولتی برخی از نيروهای امنيتی نيز در ميان کشته‌شدگان و مجروحان بودند.

دمشق سازمان ملل متحد را متهم می‌کند که چشم بر خشونت‌های شورشيان بسته‌اند، با اين حال بان کی مون، دبير کل سازمان ملل متحد انفجارهای روز گذشته در ادلب و حمله به بانک مرکزی سوريه را محکوم کرد و آن‌ها را “حملات تروريستی” خواند.