دست‌کم ۱۳۰ تن از نیروهای ارتش پاکستان در منطقه کشمیر زیر آوار بهمن مدفون شدند.

 
به گزارش رسانه‌های پاکستانی، این اتفاق صبح شنبه، هفتم آپریل در منطقه هیمالیایی سیاچن گلیشیر در نزدیکی مرز هندوستان رخ داده‌است، جایی که هزاران نیروی ارتش پاکستان مستقر هستند.
 
هم‌اکنون عملیات جست‌وجو و نجات این سربازان در منطقه دورافتاده و سردسیر سیاچن گلیشیر آغاز شده‌ است و به همین منظور چندین واحد بالگرد به منطقه اعزام شده‌اند. 
تعداد دقیق کشته‌شدگان این واقعه هنوز مشخص نیست، اما بنا به گفته‌های ژنرال عطار عباس، یکی از سخنگویان ارشد ارتش پاکستان، دست‌کم ۱۰۰ سرباز مفقود شده‌اند
 
به گفته یکی از مقامات امنیتی پاکستان، این بهمن سهمگین ساعت ۵: ۴۵ صبح بر روی ستاد فرماندهی ارتش در منطقه فرود آمد.
 
تعداد دقیق کشته‌شدگان این واقعه هنوز مشخص نیست، اما بنا به گفته‌های ژنرال عطار عباس، یکی از سخنگویان ارشد ارتش پاکستان، دست‌کم ۱۰۰ سرباز مفقود شده‌اند.
 
سیاچن در بخش شمالی منطقه کشمیر قرار دارد. این منطقه محل اختلاف دو کشور هندوستان و پاکستان است و هر کدام ادعای مالکیت آن را دارند.
این دو کشور همسایه شمار زیادی از اعضای ارتش خود را در این منطقه مستقر کرده‌اند که در ارتفاع ۶۷۰۰ متری قرار دارد.
 
این منطقه از سال ۱۹۸۴ شاهد کشمش‌های متعدد و پیاپی بوده‌است و از این رو آنجا را به عنوان منطقه‌ای جنگی می‌شناسند. اما با این حال تعداد سربازانی که به خاطر شرایط آب و هوایی آنجا از بین می‌روند از تعداد کشته‌شدگان در نبردهای آن منطقه بیشتر است.