حامد کرزی، رئيس‌جمهور افغانستان برای شرکت در نشست همکاری‌های اقتصادی منطقه‌ای و جشن جهانی نوروز عازم شهر دوشنبه پايتخت تاجيکستان شد.

حکيم عاشر،‌ رئيس مرکز رسانه های حکومت (افغانستان) گفت در اين سفر سه روزه شماری از وزيران دولت اين کشور از جمله زلمی رسول، وزير امور خارجه، انورالحق احدی،‌ وزير تجارت و رنگين دادفر اسپنتا، مشاور امنيت ملی، حامد کرزی را همراهی می‌کنند.

به گفته وی‌ نشست همکاری‌های اقتصادی منطقه‌ای روز دوشنبه با حضور روسای جمهور ايران و تاجيکستان و پاکستان در شهر دوشنبه برگزار خواهد شد.

بر پايه اطلاعات وزارت خارجه افغانستان، در اين نشست نمايندگان ۷۰ کشور و سازمان بين‌المللی نيز شرکت خواهند کرد.

استفاده از خاک افغانستان به عنوان پل ارتباطی در راستای توسعه تجارت و ترانزيت بين‌المللی کشورهای آسيايی،‌ توسعه اقتصادی منطقه‌ای به ويژه در زمينه زيربناهای انرژی و حمل و نقل و منابع بشر از محورهای عمده نشست اعلام شده است.

دفتر رياست‌جمهوری افغانستان نيز در خبرنامه‌ای گفته قرار است حامد کرزی در حاشيه اين نشست به طور جداگانه با روسای جمهور تاجيکستان و پاکستان در مورد گسترش روابط دو جانبه و موضوعات مورد علاقه ديدار و گفت‌وگو کند.

افزون براين،‌ دولت تاجيکستان نيز اعلام کرده است در جشن جهانی نوروز که با آمادگی‌های ويژه‌ای در شهرهای دوشنبه و خجند برگزار می‌شود، روسای جمهور کشورهای فارسی زبان ( ايران، افغانستان و تاجيکستان) شرکت خواهند کرد.

از سه سال پيش که جشن نوروز به عنوان يک جشن جهانی از سوی سازمان ملل متحد اعلام شد،‌ تهران دو سال پی در پی ميزبان اين جشن باستانی بوده است.