محمدرضا باهنر، نايب رئيس مجلس ايران در سخنانی تند گفت: “اگر کار جريان انحرافی به نقطه‌ای که نبايد برسد، برسد، مصلحين نظام داستانی را که حضرت امير بر سر خوارج آورد، بر سر جريان انحرافی می‌آورد.”

اشاره باهنر به جنگ امام اول شيعيان عليه گروهی به نام “خوارج” بود که به دليل “خروج‌شان از دين” به اين نام مشهور شده‌اند. شمار زیادی از “خوارج” در اين جنگ شکست خوردند و کشته شدند.

محمدرضا باهنر روز شنبه هشتم بهمن ۱۳۹۰ به خبرگزاری فارس گفته است: “بعد از اتمام دولت (محمود احمدی‌نژاد)، از خط انحراف نبايد چيزی باقی بماند.”

به گفته وی “جريان انحرافی از فتنه خطرناک‌تر است.”

محمدرضا باهنر: جريان فتنه رو در روی نظام ايستاد و گفت که بجنگ تا بجنگيم اما جريان انحرافی هم‌چون موريانه داخل نظام را می‌خورد و خطر آن بسيار بزرگ‌تر از آن است که آن را حدس بزنيم

منتقدان دولت محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهوری ايران از اسفنديار رحيم مشايی و همفکرانش به عنوان “جريان انحرافی” نام می‌‌برند. مقام‌های حکومتی همچنين از اعتراضات به نتيجه انتخابات رياست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ به‌عنوان “فتنه” نام می‌برند.

باهنر در توضيح “خطرناک‌ بودن” جريان انحرافی گفته است: “جريان فتنه رو در روی نظام ايستاد و گفت که بجنگ تا بجنگيم اما جريان انحرافی هم‌چون موريانه داخل نظام را می‌خورد و خطر آن بسيار بزرگ‌تر از آن است که آن را حدس بزنيم.”

به گفته نايب رئيس مجلس ايران اگر “جريان انحرافی” قدرت بگيرد، “اصل نظام و ولايت فقيه به چالش کشيده می‌شود و انقلاب اسلامی تهديد خواهد شد.”

محمدرضا باهنر به‌طور ضمنی از احمدی‌نژاد و مشايی به عنوان سران جريان انحرافی نام برده است. وی افزوده است: “بامزه‌ترين تعبير، حرف آقای ذالنور است که اين دو تا لاله و لادن هستند و نمی‌شود آن‌ها را از هم جدا کرد.”

چند ماه پیش مجتبی ذوالنور، جانشين وقت نماينده آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ايران در سپاه پاسداران گفته بود: “لاله و لادن دو دختری که به همديگر چسبيده بودند و وقتی آن‌ها را عمل جراحی کردند هر دو از بين رفتند. بارها احمدی‌نژاد گفته که من يعنی مشايی و مشايی يعنی م، بنابراين الان فضای اين‌ها به گونه‌ای است که اگر عملی شود هر دو از بين می‌روند.”

در ماه‌های گذشته، مقام‌های قضايی و امنيتی ايران شماری از مسئولان دولتی را به اتهام “عضويت در جريان انحرافی” بازداشت کرده‌اند. اين افراد به “فساد مالی و اخلاقی” متهم شده‌اند.