يونيسف اعلام کرد که از آغاز اعتراضات در سوريه عليه حکومت بشار اسد تاکنون دست‌کم ۳۸۴ کودک کشته شده‌اند. در رويدادهای روز گذشته سوريه نيز ۹ کودک جان خود را از دست دادند.

به گزارش رويترز، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (يونيسف) امروز جمعه هفتم بهمن‌ماه (۲۷ ژانويه) آمار قتل کودکان در سوريه را منتشر ساخت.

يونيسف گفت تعداد کودکان در زندان‌های سوريه نيز تقريبأ به همان ميزان کودکان کشته شده است.

خانم ريما صلاح، معاون مدير يونيسف در اين‌باره گفت: “تا هفتم ژانويه ۳۸۴ کودک در سوريه کشته شده‌اند که بيشتر آن‌ها پسر بودند. برخی از اين کودکان در حبس بودند و برخی نيز کمتر از ۱۴ سال سن داشتند.”

ريما صلاح افزود حکومت سوريه نسبت به حفاظت از کودکان و حقوق آنان تعهد قانونی دارند.

اين در حالی است که فعالان حقوق بشر در سوریه اعلام کردند که در درگيری‌های امروز دست‌کم ۲۰ نفر از معترضان و شش تن از نیروهای امنیتی سوريه کشته شده‌اند.

آن‌ها گفته‌اند ۱۲ نفر در شهر درعا و پنج نفر نیز در شهر آلپو، کشته شده‌اند.

فعالان حقوق بشر در سوریه اعلام کردند که در درگيری‌های امروز دست‌کم ۲۰ نفر از معترضان و شش تن از نیروهای امنیتی سوريه کشته شده‌اند. آن‌ها گفته‌اند ۱۲ نفر در شهر درعا و پنج نفر نیز در شهر آلپو، کشته شده‌اند

امروز همچنين گزارش شد که ارتش سوریه به شهر حما حمله کرده است.

از سوی ديگر روزنامه لوموند چاپ فرانسه، از کشتار گسترده روز گذشته در حمص خبر داد و نوشت جسدهای کودکان پيچيده در کفن و پيکرهای خونين غيرنظاميان در خيابان‌های اين شهر ديده می‌شد.

بنا به اين گزارش درگيری‌ها در محله کرم الزيتون شهر حمص با شليک از ‌سوی مواضع اشغال‌شده توسط ارتش سوريه آغاز شد.

به گفته شاهدان عينی اين تيراندازی‌ها چهار نفر را مورد هدف قرار دادند و يک زن سالمند نيز به شدت زخمی شد.

پس از اين حمله چندين نفر ديگر نيز مورد هدف گلوله قرار گرفتند که در مجموع چهار نفر کشته و چهار نفر زخمی شدند.

شليک‌ها در طول روز ادامه يافت و ساختمان‌ها را مورد هدف قرار داد که سه نفر ديگر کشته و نزديک به ۵۰ نفر زخمی شدند.

بنا به اين گزارش پس از اين شليک‌ها نيروهای امنيتی و نيروهای شبه‌نظامی طرفدار حکومت که “شبيحه” ناميده می‌شوند، به‌منظور سرکوب اعتراضات شکل‌گرفته با پشتيبانی وسايل نقليه مسلح، به اين محله وارد شده و بی‌هدف شليک می‌کردند.

آن‌ها پيش از آن‌که محله را ترک کنند گروهی را نيز بازداشت کردند.

کمی ديرتر در محله ديگری به‌نام ناصحين کشتار ديگری رخ داد. در ساختمانی که دو خانواده در آن زندگی می‌کردند جسد ۱۱ نفر يافت شد که چهار نفر از آنان کودک بودند. تنها يک کودک سه ساله و يک نوزاد چهار ماهه از اين کشتار جان سالم به‌در برده بودند.

همسايه‌ها گفتند حمله‌کنندگان هفت نفر بودند که لباس نظامی بر تن داشتند و از خودروی نظامی پياده شدند و پس از کشتار با همان خودرو دور شدند.

حمله نيروهای امنيتی حکومت سوريه در روز گذشته به کرم الزيتون “بی‌اندازه شديد” گزارش شده است. همچنين در خلديه و باب عمرو نيز حمله‌هايی صورت گرفت.

شامگاه ديروز ديده‌بان حقوق بشر سوريه اعلام کرد که بر اساس اظهارات شاهدان عينی در مجموع ۲۶ نفر در طول روز در حمص کشته شدند که ۹ نفر آنان کودک بودند.

به گفته ديده‌بان حقوق بشر سوريه، نيروهای امنيتی روز گذشته در شهرهای حما و درعا نيز به حملاتی دست زده‌اند که با در نظر گرفت تلفات شهرهای ديگر، در طول روز پنج‌شنبه ۳۴ نفر کشته شده‌اند.

بنا بر آمار سازمان ملل متحد از آغاز اعتراضات در سوريه تاکنون بیش از ۵۴۰۰ نفر کشته شده‌اند.