شورای شهر تهران در حال بررسی افزایش نرخ کرایه تاکسی است. این شورا پیش از این افزایش قیمت بلیت مترو را تصویب کرده است.

شورای شهر تهران افزایش نرخ کرایه تاکسی را در دست بررسی دارد.

شورای شهر تهران همزمان با مسئله استعفاء شهردار طرح افزایش نرخ کرایه تاکسی را بررسی می‌کند.

محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران دوشنبه ۲۰ فروردین به خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، گفت که: شهرداری تا به حال پیشنهادی در باره نرخ کرایه تاکسی پیشنهاد نکرده اما شورا برنامه‌های در دست بررسی دارد.

او بدون بیان جزئیات بیشتر گفت که نرخ کرایه تاکسی «باید کارشناسی و قابلیت اجرا داشته باشد».

شورای شهر تهران پیش از این نیز به افزایش نرخ بلیت قطار شهری رای مثبت داده است. بر اساس مصوبه این شورا قیمت بلیط تک نفره از ۸۰۰ تومان به یک هزار تومان افزایش یافته است.

نرخ بلیت حومه تهران هم برای سفر تک‌نفره ۱۵۰۰ تومان و برای فرودگاه بین‌المللی خمینی ۷۵۰۰ تومان تعیین شده است.

در همین رابطه کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در حال بررسی طرح افزایش نرخ بلیت اتوبوس‌های درون شهری است.

به گفته علیخانی شهرداری در این باره نیز تا به حال اقدامی انجام نداده، اما پس از دریافت پیشنهاد به این موضوع نیز رسیدگی خواهد کرد.

پیش از این غلامحسین آرام معاون عمرانی فرمانداری تهران گفته بود که نرخ کرایه اتوبوس و تاکسی‌های درون شهری تهران افزایش نخواهد یافت.

با این حال مرتضی الویری عضو شورای شهر تهران افزایش نرخ حمل و نقل درون شهری را از برنامه‌های شهرداری برای تامین هزینه‌ها از شهروندان دانسته و گفته بود: «می‌خواهیم شهر را به سمتی پیش ببریم که مردم هزینه خدماتی که به آنها داده می‌شود را پرداخت کنند».

به گفته او، افزایش هزینه زندگی در تهران باعث تشویق مردم به سکونت در بیرون از کلانشهرها خواهد شد.

حسین هاشمی استاندار پیشین تهران نیز فروردین سال گذشته گفته بود که «باید هزینه سکونت در شهر تهران را افزایش داد تا از مهاجرت به این شهر جلوگیری کرد».

براساس گزارش مرکز آمار جمهوری اسلامی، تهران نخستین شهر مهاجرپذیر در ایران است. ۲۰ درصد از جمعیت مهاجر ایران طی سال‌های ۹۰ تا ۹۵ به استان تهران کوچ کرده است.

استقرار واحدهای صنعتی، دستیابی به امکانات بهداشتی و آموزشی بیشتر و مهم‌تر از همه امکان اشتغال بیشتر در تهران از دلایل اصلی مهاجرت به این شهر اعلام شده است.