مدتی است که محافظهکاران تندرو از فواید رسیدن یک نظامی به ریاستجمهوری ایران میگویند و مشخصاً قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس پاسداران اسلامی را مد نظر دارند. حسین اللهکرم، رئیس شورای هماهنگی انصار حزبالله نیز مدعی است که یک رئیسجمهوری نظامی میتواند ایران را در شرایط کنونی «نجات» دهد.
اللهکرم یکشنبه ۱۹ فروردین در گفتوگو با وبسایت خبری «خبرآنلاین» دراینباره گفت:
«هر کسی می خواهد رئیس جمهور شود باید یکسری ویژگی هایی را داشته باشد، بر این اساس سابقه او مسئله دوم می شود. حالا اینکه یک نفر با سابقه نظامی می تواند کشور را نجات دهد، به مقطع زمانی و وضعیت کشور بستگی دارد. معتقدم امروز ایران یک قدرت منطقه ای است و اگر وظایف خود را انجام ندهد تجزیه می شود. در چنین وضعیتی فردی باید سکان اجرایی کشور را به دست گیرد، استراتژیک باشد، با این تعریف اگر مفهوم نظامی بودن، معنای استراتژیک بودن در درون خود دارد، من آن صحبت را قبول می کنم.»
اللهکرم در ادامه توضیح داد که غیرنظامیان نیز میتوانند دانش استراتژیک برای ریاستجمهوری ایران را داشته باشند اما افراد نظامی «شایستهتر» هستند. او ضرورت به قدرترسیدن یک نظامی به عنوان رئیسجمهوری ایران را ادامه سیاستهای منطقهای میداند: «ایران تصمیم جدی دارد که وظیفه منطقه ای خود را اجرا کند چون می داند اگر اجرا نکند تجزیه می شود.»
این سیاستهای منطقهای مداخله نظامی در سوریه به نفع بشار اسد، دیکتاتور این کشور و نیز گسترش حوزه نفوذ در عراق و لبنان و یمن و ادامه «جنگ سرد» کنونی با عربستان سعودی است.
او مصادیق نامزدهای نظامی برای تصدی ریاستجمهوری را نیز چنین برشمرد:
«اینکه آیا مصداقش آقای قالیباف و محسن رضایی است یا فردی جدیدی مثل آقای سلیمانی باید باشد که سابقه نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ندارد سئوال مهم و قابل بحثی است. مردم توانمندی آقای سلیمانی را در مسائل استراتژیک دیدند که با به کارگیری نیروهای حتی غیرایرانی اما معتقد به انقلاب اسلامی توانست تحول ایجاد کند یعنی کمترین منابع را از ایران برد و بیشترین سود را برای ایران آورد.»
شبهنظامیان تحت حمایت ایران در کنار ارتش سوریه و دیگر شبهنظامیان هوادار اسد مسئول کشتار بیش از ۹۰ درصد غیرنظامیان در جنگ سوریه هستند.
رأیدهندگان ایرانی تا کنون از انتخاب نامزدهای نظامی در انتخابات ریاستجمهوری، از جمله محمدباقر قالیباف، فرمانده سابق نیروی هوایی سپاه پاسداران و محسن رضایی، فرمانده سابق سپاه پاسداران سر باز زدهاند.
انصار حزبالله که اللهکرم از بنیانگذاران آن است، در گفتار سیاسی به «گروههای فشار» و «لباسشخصیها» معروفند. آنها اواخر دوران ریاستجمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی سازمان یافتند. انصار حزبالله در دوران اصلاحات بارها جلسات مسئولان دولتی و روشنفکران را به هم ریخت، در حمله به کوی دانشگاه نقشی فعال داشت، و حتی وزیر کشور وقت را کتک زد.
اللهکرم به خاطر نقشش در سرکوب و نقض حقوق شهروندان ایران در فهرست تحریمهای اتحادیه اروپا قرار دارد.
اللهکرم در سپاه پاسداران نیز عضویت داشته. محمد پورمختار، یکی دیگر از سپاهیهای سابق و نماینده بهار و کبودرآهنگ در دورههای نهم و دهم مجلس شورای اسلامی پیش از او گفته بود که «اگر یک نظامی رئیسجمهور شود، کشور را نجات میدهد.» اشاره او نیز به قاسم سلیمانی بود.
پیش از این نیز محافظهکاران تندرو به دنبال نامزدی قاسم سلیمانی در انتخابات ریاستجمهوری بودهاند. او دو سال پیش در بیانیهای اعلام کرد که جایگاه نظامی خود را ترک نمیکند.
آقای محمد رضا نیکفرسلام ،
\ عبدالکریم سروش از نام شما استفاده کرده. شما باید واکنش نشان دهید! ایشان گفته اند که شما گفته اید که همه ی جنبش ها در ایران باید با نام اسلام باشد. و این در حالی ست که ایران سراسر ضد اسلام شده. در ایران شعارهای دیوار نویس بر علیه اسلام بیداد می کند. آیا شما چنین چیزی گفته اید>؟ متشکرم
−−−−−−−−−−−−−−
ویراستار: آقای سروش چنین چیزی که شما میگویید از قول آقای نیکفر نقل نکرده است. آن گونه که در گزارش سایت ایران انترناشنال آمده، او گفته است: «آقای محمدرضا نیکفر که خود خداناباور است، در پاریس میگفت هیچ حرکتی در ایران پا نمیگیرد که دینداران با آن حرکت قهر باشند و من بعد از سخنرانی به او گفتم که این سخن شما را باید با آب طلا نوشت چرا که سخن درست و پخته و عاقلانهای است.»
ارسنجانی از کرمان / 08 April 2018
آقای الله کرم حتما می داند که مملکت
سالهاست دست نظامیان و شبه نظامیان
است ؛ به ویژه از فوج تهی مغزان ، یعنی
همان سپاه و بسیج …
– همین نظامی گری و همین نظامیان
هستند که ایران را بسوی تجزیه و
نابودی سوق می دهند . حال چگونه
یک نظامی بیاید و ناجیِ افسانه ای شود.
– کدام وظیفهء منطقه ای ؟ شما سالها
پهلوی را ملامت می کردبد که شده است
ژاندارم منطقه و منابع ایران را بر باد
می دهد ، در حالیکه یک دهم شما نیز
گرایشات میلیتاریستی نداشت .
– در واقع آنچه شما وظیفهء ! منطقه ای
می نامید ؛ توهم سیادت شیعی بر
کل مسلمین و غیر مسلمین است ؛
چه در منطقه و چه در کل جهان .
– ظهور یک پینوشه در ایران می تواند
پایانی باشد بر تمامی نمابشاتِ
انتخاباتی و ژست های دموکراتیکِ
نظام .
کوین / 09 April 2018
استفاده از کلمه «نظامیان» در صحبتهای این آقایان بدلیل بدنامی «سپاه» در خارج و بالاخص داخل کشور است. سپاه قصد دارد تا با این حربه ارتش را نیز با خود همراه کند، هر چند برای آن سهمی قائل نخواهد شد! سپاه اگر از طریق صندوق رأی و مهندسی انتخابات نتواند به این هدف برسد، از طریق کودتا ریاست جمهوری را قطعاً تصاحب خواهد کرد، مگر اینکه شرایط دیگری پیش بیاید.
اما با نگاهی گذرا به کارنامه سی سال اخیر سپاه، باید گفت که سپاه در بسیاری از تجارب تلخ و شکستهای کشور و رسانیدن کشور به نقطه انفجار و تجزیه «عمداً» دست داشته است. سپاه در 15 سال اخیر از طرق مختلف به تقویت بنیه مالی خود و تضعیف ارکان مختلف کشور و سکانهای اجرائی کشور مشغول بوده، و این پروسه را با هدف قبضه کل کشور تا کنون پیش برده است.
برای نمونه: فعالیتهای اقتصادی ضررده سپاه در داخل کشور، قاچاق انواع کالا (از سلاح در سراسر جهان تا وارد کردن لوازم آرایشی و بهداشتی و مواد مخدر و ….)، پول شویی در سطح بین المللی، جنگل فروشی و خاک فروشی و نفت فروشی تاراج و غارت میراث و گنجینه های گرانبهای قدیمی و هزاران مورد دیگر…
ادامه دارد…
سامان / 09 April 2018
(2)
با ایجاد و تولید ارگانهای موازی اطلاعات سپاه و غیره در کنار ارگانهای دولتی مدام در جهت تضعیف دولت عمل کرده است. در شرایطی که دولت در مذاکرات هسته ای در حال چانه زنی و مباحثات دیپلماتیک بود، سپاه با موشک پرانی، درصدد خراب کردن آن بود.
امروز که پرده ها کنار رفته، دلیل عملکردهای ضد ایرانی سپاه مشخص می شود! در تمام این سالها سپاه در فکر کشاندن کشور به نقطه فروپاشی و تقویت خود بود تا در قیقه نود همچون سوپرمن به وسط میدان بپرد و بگوید: ای مردم منم ناجی شما!
در تاریخ ایران نمونه هایی همانند شعبان بی مخ ها که گاهی ابزار دست شاه بودندو گاهی بازیچه آخوند، زیاد آمدند و رفتند، ولی تنها نامی (بدنامی ای) از آنها به جای ماند. با کمترین پول و امکانات، خود را به قدرت می فروشند، با مغز ساده ای که دارند به سادگی با مذهب و سایر ایدئولوژیها فریب می خورند (چون بی سوادند و بی عقل) و برای “قدرت در سایه” ابزاری در دسترس و قابل انعطافند که به هر شکلی می توان از آنها استفاده کرد. این لشکر زامبی گاهی مدافع حرم اند و گاهی گروه فشار، و امروز بحث ریاست جمهوری آنها را به وجد آورده، همانند کودکانی که با یک شیرینی به وجد می آیند و با تمام وجود شیرینی دهنده را به آغوش می کشند، با این تفاوت که این بار در پس لبخند و ماسک پدر شیرینی دهنده، هیولایی دهان گشوده تا هرآنچه که هست را در کام گیرد.
با جمله ای از رفسنجانی کامنتم را به پایان می برم که گفت: “سپاه به کمتر از کل کشور قانع نیست”.
سامان / 09 April 2018
نکته همین است، هم اکنون عملا یک دولت نظامی-اطلاعاتی حسن روحانی تشکیل داده و مجلس همین طور و حتی قوای دیگر. کشور هم اکنون عملا توسط نهادهای شبه نظامی ادراه میشود. منتهی آن کس که بایست تصمیم های سرنوشت ساز بگیرد یک اخوند کم سواد و متکبر و لجوج و بدون غیرت ملی ایرانی و عقده ای کودک مزاج است که در مرحله فرعونیت است و تنها فرقش با صدام و قذافی آن است آنها سرنگون شدند و به هلاکت رسیده اند و اما وی هنوز نه!
در یک کشوری که حکومت در دست فرعون است دولت تماما سپاهی هیچ تاثیر مثبتی نمی گذارد و تنها ابعاد مصائب فعلی را عمیق تر می کند.
اگر سپاهی ها واقعا می خواهند مثل رشاشاه باشند، بایست کودتای حقیقی کنند، و نوع حکومت را از استبداد مذهبی به دیکتاتوری سکولار تغییر دهند.
این اولین گام برای یک تحول است. شاید نیمی از مصائب ایرانیان حل خواهد شد. چون ذات سکولاریسم به معنی خردپذیر کردن هر نوع حاکمیت از جمله دیکتاتوری است. در حال حاضر بدیه ترین دلایل عقلانی به حاکم ایران بگویی در نهایت او با یک دلیل الهیاتی مخالفت میکند ؛ رک می گوید شما از نظر عقلانی درست می گویید اما خدا (اینجا منظور خودش/فرعون) برخلاف شما گفته و نمی پذیرد! برای همین این نظام این سیاست ستیزه جویی خارجی اش ادامه میدهد حتی به قیمت نابودی ایران!
ابو الفواید / 10 April 2018
با جمله ای از رفسنجانی کامنتم را به پایان می برم که گفت: “سپاه به کمتر از کل کشور قانع نیست”. /
این سپاه چه موجودی است؟ آیا موجودی است سه پا دارد و یک ه؟ هم خامنه ای و هم رفسنجانی و هم حسن روحانی همگی جزئی از فرماندهان سپاه بوند و از موسسان سپاه. اینها پدرخوانده های سپاه بوده و هستند. همین کسانی که دارند مردم از سپاه می ترسانند یک روز بدون سپاه بر اریکه غصب قدرت و غارت ثروت مردمان بیچاره ایران دوام نمیاورند.
سپاه همان حاکمیت است. اگر واقعا سپاه منظور ملبسین و درجه داران بیاند پستهای دولتی و ریاست جمهوری بیگرند، عملا دیگر دیسکورس (البته نخ نما شده) حاکمیت(افرادونهادها اخوندی-میلیتاری)-ضربه گیرها (قوای انتخاباتی) بهم می ریزد.
آن وقت بایست دید چگونه میخواهند آلترناتیو برای دیسکورس نخ نمایشان پیدا کنند؟
کودتای مجازی شادیف اما کودتا حقیقی بی معنی است. سپاه وقتی واعا کودتا کرده که شخص رهبر یو بقیه اخوندها را برکنار کند و اگر این کودتا بدون خونریزی و سریع انجام شود ، بنظرم مردم بایست بروند برای این معجزه جشن بیگرند. تقریبا محال است این کارد (سپاه) دسته خودش (آخوندها) را به بُرد (؟!)
کشور قانع / 10 April 2018
من چیزی می گویم بر اساس اخبار و داده های منتشر شده و نه از اسار پشت پرده خبر دارم و نه علم غیب! :
اینها گفتند 1400 یک نظامی رئیس جمهور شود یعنی الان نه!. /ازغدی می گوید در 8 سال آینده چندصد نفر بکرنار و چند ده نفر اعدام/ اپوزیسیون می گوید میخواهد ائتلاف کند و با برخی نظامیان داخل ارتباط برقرا کرده! (برنامه هفته قبل علیرضا نوریزاده) / از طرفی اپوزیسیون به طرز عجیبی واکنش هستریک نشان میدهد و قال و قیل راه انداخته/ وحشتانک دارند رسان هایشان کامنتها سانسور میکنند!
من شخص معمولی اهل مطالعه طی سالیان،در مجموع انالیز این داده ها می توام بگویم:
قرار نیست اتفاقی خاصی بیفتد از سوی اپوزیسوین و ترامپ در 3 سال آتی / اینها همه مانور است. اتفاق اصلی از داخل میفتد و این اتفاق نه بخاطر فشار اپوزیسوین یا مردم داخل است! بلکه دلایل اصلی قفل کردن سیستمی است. سیستم کشورداری اینها قفل کرده هم از داخل و هم در سیاست خارجی کلا آچمز شده اند. سپاه و هر که منافعی دارد در ماندن در ایران، میداند ایران با اخوندها عاقبتش نابودی است.
جدال اصلی بین آنهایی است که می خواهند ایران باقی بماند و آنهایی می گویند بگذار از بین برود به درک ما دشتمان را کردیم و می رویم! طی هفته ها و ماههای آینده باید ید کدام طرف حاکمیت موفق می شود.
غارتگران سرمایه دارها که امید چندانی ندارند به تغییر نظام توسط عوامل خودش دارند میروند از ایران.
کشور قانع / 10 April 2018
“روز گذشته اعلام کردند که 755 حساب دلالان ارز با 20 هزارمیلیارد تومان گردش مالی مسدود شد.”
این دلالان، برادران قاچاقچی سپاه هستند، صاحبان شصت درصد پول کشور، همان فرانکنشتاینی که سر موسسان خود (رفسنجانی و احمد خمینی و …) را خورد و می خورد! درست است که کابینه روحانی امنیتی است، اما در اختیار سپاه نیست. سپاه در صدد زمین زدن روحانی و تصاحب جایگاه ریاست جمهوری است. باید مردم این را بدانند.
مردم خوشحال باشند اگر سپاه بدون خونریزی کودتا کند؟ این استدلال بسیارعجیب است!
قطعاً آخوند نفسهای نحس آخرش را می کشد، اما سپردن کشور بدست نظامیانی که تمام بدبختی های کشور زیر سر آنهاست خبطی بزرگ است. زمانی می گفتند که اگر حکومت یکدست شود کشور رنگ آرامش می گیرد! احمدی نژاد از خودشان بود، که آب در لانه مورچه انداخت و کشور را به این روز انداخت.
حکومت نامشروع منتهی به سرنوشت قزافی و صدام و نهایتاً خامنه ای می شود، چرا باید از روی کار آمدن و حاکمیت برادران قاچاقچی سپاه خوشحال باشیم؟ مگر مردم ایران چه کم دارند که نباید در یک مملکت دمکرات و آزاد زندگی کنند؟
اسمال آغا / 10 April 2018
خب مصائب امثالهم که شخص معمولی هستیم، درباره اظهار نظر بسیار است، از طرفی میدانم در سایتها ، نیروی اطلاعاتی خارجی رصد میکنند و از طرفی هم بایست جوری بنویسیم سایت مذکور حاضرشود کامنت را منتشر کند، چون ناشناس هستیم، همیشه در مظان انواع اتهام از خیانت تا مامور اطلاعاتی نظام!!! تنها چیزی که میتوانم از دفاع خودم بگویم همین محتوای کامنت است.
خلاصه امثالهم بدجوری در تنگنای آزادی بیان هستیم!، من وطن پرستی در صراحت بیان می بینم (اخیرا مطلبی تحت عنوان کاپیتان داری اشتباه میکنی منشتر شده که خیلی اموزنده و توضیح دهنده وضعیت خطرناک فعلی است / نکته مهم این مطلب همان اهمیت راهبردی صراحت بیان است، شاید برخی خوششان نیاد اما کاپیتان هواپیما برای متوجه خطر سقوط بایست باهاش با صراحت صحبت کرد، تعارف و دوپهلو حرف زدن منجر به فاجعه میشود).
اول سخنم با سران اطلاعاتی و سپاهی است که کاپیتان نگاه کن داری اشتباه میکنی!
چرا من ایرانی وطن پرست بیام در یک سایت خارجی کامنت بگذارم و رهبار جک کنم آیا کامنتم منتشر شده؟
در حالی میدانم سازمان اطلاعاتی خارجی مرا رصد میکند؟
جناب اطلاعاتای و سپاهی شماها به بین چه بلایی سرما منتقدان وطن پست ایرانی آوردی که ترجیح می دهیم در یک سایت خارجی کامنت بگذاریم از برای وطن پرستی!
ای اطلاعاتی ها و سپاهی ها به بین چه بلایی سر مردم خودت اوردی!
اگر واقعا خودت ایرانی میدانی! چرا هموطنانت دست نیاز بسوی خارجی کنند تا آنها از شر شماها نجات دهد؟
این کارد سپاه با دسته آخوندی اش تا مغز استخوان مردم ایران فرو رفته و دیگر از حد تحمل گذشته است!!
قانع / 10 April 2018
این کارد سپاه با دسته آخوندی اش تا مغز استخوان مردم ایران فرو رفته و دیگر از حد تحمل گذشته است!!
ای کاپیتان استبداد! با صراحت دارم می گویم، این کاردت تا مغز استخوان مردم ایران فرو ر فته و از حد تحمل گذشته ! داری راه حل اشتباه می روی.
راه حل نجات خود و کشورت این نیست.
اگر هنور به ماندن در این کشور مستعد و زیبا از نظر جغرافیایی علاقه داری و هنوز امیدی هست که تو خودت را ایرانی بدانی و ایرانی زندگی کنی، من می گویم داری اشتباه می روی!
دولت نظامی و در اختیار گرفتن تمام ایران با نهاد رهبری-اخوندی اشتباه است، ام المکشلات ایران از حاکمیت استبداد مذهبی است.
مسئله فراتر از استبدا د است، مسئله اصلی همان طور گفته شده، خردستیزی و خردناپذیری استبداد مذهبی است.
بارها گفته شده و تاکید میشود بدترین نوع استبداد در تاریخ استبداد مذهبی است/ چرا؟
چون اگر هم اندک نیت خیری باشد و مثلا بگویند ما میخواهیم قضایل اخلاقی را گسترش دهیم! من می گویم با استبداد مذهبی نمی شود! چرا که اخلاق از عقلانیت میاد و اخلاق بدون عقلانیت محکوم به نابودی است. اما استبداد مذهبی در بنیان با عقلانیت سرناسزگاری دارد ، و منشا احاکمش از آنچه خدا (یا فرعونیت نظام) است میگرد و نه عقلانیت بشری و در نیتجه منشا اخلاق هم از بین میرود و در نهایت همین انحطاط اخلاقی و اجتماعی و اقتصادی و سیاسی و … است که می بینی!
قانع / 10 April 2018
توهمات ایدئولوژیک برپایی حکومت ولایی با سواستفاده از عقاید شیعی! ترجیح منافع شخصی و ایدئولوژیک برمنافع ملی، همین ستیزه جویی تمام نشدنی نظام ولایی است که 40 سال ایران بیچاره کرده!
نظام ولایی بیخود میکند 40 سال مشکلات را به گردن دشمن خودساخته فرضی خارجی میگذارد!
شما 40 سال داری می گویی میخواهی اسرائیل را نابود کنی، بعد توقع داری اسرائیلی ها هیچ کاری عیله تان نکنند؟! مگر بدیهات عقلانی را نمی دانی؟
نمی دانی یک حکومت معقول هیچگاه طرف خطرناک و قوی مثل غرب و امریکا و اسرائیل را دشمن کشورش نبایست بکنی؟
روی چه حسابی باید مردم کشور ایران نابود شوند برای فلسطین؟
کی مردم ایران به شماها این حق را دادند که آنها را قربانی فلسطین کنید؟ !
قانع / 10 April 2018
مگر مردم ایران چه کم دارند که نباید در یک مملکت دمکرات و آزاد زندگی کنند؟
جربزه !
مگر ? / 10 April 2018
ساده لوحی یکی از دردهای سیاسی در نزد بسیاری ما است، سال ۱۳۵۷ هم همین سادگی پدران و مادران بسیاری از ما مردم عادی کار دستمان داد، شبانه روز کسانی متاسفانه منافعش در تضعیف و نابودی ایران است می گویند اطلاعات و سپاه نیروی خودسر است.
در حالی که در هیچ کشوری، نیروی خودسر معنی ندارد! محال ممکن است یک نیروی در کشور توانایی خودسری داشته باشد اما ۴۰ سال در آن کشور مثلا مثل اصلاح طلب کذایی حیات یابد!
اصلا خودسری در نیروهای نظامی-اطلاعاتی-امنیتی بی معنی است. کسانی لااقل سربازی رفتن میدانند چی می گویم.
این اصطلاح خودسری برای بسیج و سپاه حرف مردودی و هر نیروی مشابهی است.(شاید یک بار رخ دهد جزئی در نیرویی، ولی بار دوم وچندم محال ممکن است مگر اینکه فرمانده کل قوا دستور داده باشد خودرسری نمایی باشد و در حقیقت خودش یک ماموریت است و نه خودسری!) اگر نیروی خودسری کند در واقع ماموریت دارد خودسری نمایی کند و دقیقا از فرمانده (نظام/رهبری) ماموریت دارد.
مخلص کلام، اگر سپاه چنین توانایی دارد خودسری کند، اساسا دلیل ندارد بخش بزرگی از درامد و ثروت ملی را با آخوندها و دیگر مفتخورهای جناح های کذایی نظام شریک شود! و کودتا تا حالا باید سالها اتفاق می افتاد.
الان هم که دارند زمزه دولت نظامی می کنند برای ۱۴۰۰، احتمالا نظام آخوندی به ته خط رسیده /
احمد کسروی با شناخت درستی از مردم ایران داشت، حرف درستی زد، که مردم ایران یک حکومت به آخوندها بدهکارند!
متاسفانه مردمان ایران این بدهکاری را چند برابر شاید دادند و هنوز تمام نشده! شاید همین نیوری نظامی بتواند مردم ایران نجات دهد، چون شخصا توان و اراده ملی در خارج و داخل نمی بینم، بجز بی عرضگی و نفاق و تفرقه و تجزیه طلبی در برخی!
گرفتن حق آزادی و عدالت و دمکراسی / 11 April 2018