تجمع دوشنبه ۳۰ بهمن دراویش با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد. در شبکه‌های اجتماعی تصاویری از تیراندازی پلیس پخش شده است. در مقابل ویدیوهایی نیز منتشر شده که در آن یک خودروی سواری و یک اتوبوس نیروهای پلیس را زیر می‌گیرند. نیروی انتظامی می‌گوید بیش از ۳۰۰ نفر از دراویش دستگیر و پنج مأمور امنیتی و بسیجی کشته شدند.

سعید منتظر المهدی، سخنگوی نیروی انتظامی (ناجا) تا کنون کشته‌شدن سه پلیس و دو مأمور بسیج را تأیید کرده است.

دراویش گنابادی گفته‌اند در حملاتی که با خودرو به سمت نیروهای پلیس انجام شده نقشی نداشته‌اند. آنها همچنین تصاویری از زخمی شدن شماری از معترضان را منتشر کرده‌اند.

این تجمع پس از آن آغاز شد که دراویش گنابادی از صبح دوشنبه ۳۰ بهمن در اعتراض به بازداشت نعمت‌الله ریاحی، درویش ۶۷ ساله‌ای که روز گذشته دستگیر شد، در برابر ساختمان کلانتری پاسداران تهران تجمع کردند.

به‌گفته سخنگوی نیروی انتظامی در این رویداد بیش از ۳۰۰ نفر از دراویش و رانندگان خودروهایی که به روی مأموران رانده بودند دستگیر شدند. حدود ۳۰ نفر از مأموران حاضر در صحنه و همچنین تعدادی از درویشان نیز مجروح شدند.

سخنگوی نیروی انتظامی گفت درگیری‌ها در ساعت چهار و ۳۰ دقیقه بامداد پایان یافت.

صفحه توئیتری «مجذوبان نور»، متعلق به دراویش اعلام کرده است که برخی از بازداشت‌شدگان زخمی به بیمارستان‌های سجاد و کسری منتقل شده‌اند و به دلیل شمار زیاد افراد بازداشت‌شده و زخمی، امکان اعلام دقیق نام همه‌ آن‌ها نیست.

به گفته «مجذوبان نور»، افرادی که دستگیر شدند پس از بازداشت با اعمال خشونت، به دادسرای شاهپور و دادسرای وزرا منتقل شدند و از سرنوشت بقیه‌ آن‌ها اطلاعی در دست نیست.

هشدار: این تصاویر آزاردهنده است.

در این تجمع معترضان برای دقایقی با نشستن بر کف خیابان مانع تردد خودروها شدند. سپس نیروی انتظامی به تجمع دراویش گنابادی معترض حمله کرد. شاهدان حاضر در محل درگیری به زمانه گفتند پلیس پس از شلیک هوایی به تجمع‌کنندگان به صورت مستقیم شلیک و چند تن از معترضان را زخمی کرد.


توضیح:
این خبر با به‌دست آمدن اطلاعات تازه به‌روز شد و تیتر آن تغییر یافت.

در همین زمینه