مهدی طائب، فرمانده قرارگاه عمار گفته است جريان انحرافی می‌خواهد نظام جمهوری اسلامی ايران را “سرنگون کند.”

فرمانده قرارگاه عمار ۱۵ آذر ۱۳۹۰ در گفت‌وگو با تارنمای “زندگی‌نيوز”، در پاسخ به سوالی درباره راهبرد جريان انحرافی برای ورود به انتخابات مجلس گفت: “اين يک جريان نيست و تنها يک فرد است و تنها می‌خواهد که (جمهوری اسلامی را) سرنگون کند.”

قرارگاه عمار برای مبارزه با آنچه که در ايران “جنگ نرم” ناميده می‌شود، تشکيل شده است.

به گفته طائب، “ليدر جريان انحرافی می‌خواهد انتخابات يا برگزار نشود و يا شل برگزار شود و آن‌ها به فکر گرفتن مجلس نيستند.”

علی‌اکبر جوانفکر: ما از اين دوستانمان (اصولگرايان) منحرفيم، از باورها و رفتارها و برداشت‌های آن‌ها منحرفيم، ما رفتار و منش آن‌ها را قبول نداريم و از آن‌ها منحرفيم، اين‌ها درست است و اگر منظورشان از جريان انحرافی، انحراف از باورهای خودشان باشد، تأييد می‌کنيم

اصولگرايان مخالف دولت محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهوری ايران از اسفنديار رحيم مشايی، رئيس دفتر رئيس‌جمهور و همفکران وی به عنوان “جريان انحرافی” نام می‌برند.

اين افراد متهم می‌شوند که می‌خواهند ولايت فقيه و روحانيت را “تضعيف” کنند. اتهامات امنيتی و اقتصادی نيز از ديگر مواردی است که عليه اين جريان مطرح شده است.

چند ماه پيش نيز تارنمای جوان آنلاين وابسته به سپاه پاسداران ايران اعلام کرد “جريان انحرافی به شدت تشنه قدرت است و در انتخابات مجلس نهم به دنبال ايجاد آشوب‌های جزيره‌ای در شهرهای کوچک است.”

انتقادات از نزديکان احمدی‌نژاد پس از اختلاف بين آيت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و محمود احمدی‌نژاد بر سر برکناری حيدر مصلحی از وزارت اطلاعات شدت گرفت.

علی‌اکبر جوانفکر، مديرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) و مشاور رسانه‌ای محمود احمدی‌نژاد آبان امسال در واکنش به “منحرف” ناميده شدن نزديکان رئيس‌جمهور ايران گفت: “ما از اين دوستانمان (اصولگرايان) منحرفيم، از باورها و رفتارها و برداشت‌های آن‌ها منحرفيم. ما آن‌ها را قبول نداريم. رفتار و منش آن‌ها را قبول نداريم و از آن‌ها منحرفيم، اين‌ها درست است و اگر منظورشان از جريان انحرافی، انحراف از باورهای خودشان باشد، تأييد می‌کنيم.”

خرداد سال جاری روزنامه‌های ايران اعلام کردند يک مقام سازمان نيروهای مسلح اين کشور گفته است “جريان انحرافی بايد طومار خود را در هم پيچيده شده بداند.”