گزارشگر شبکه خبری الجزیره در گزارش زنده روز دوشنبه ۲۱ نوامبر گفت: “ما شاهد بودیم که معترضان تا لحظه گزارش (یعنی پیش از ظهر) حداقل ۱۲ نفر را به بیمارستانی در نزدیکی میدان تحریر منتقل کرده‌اند. از آن‌ها گروهی حتماً تحت تاثیر گازهای اشک‌آور به کمک‌های درمانی نیاز داشتند، اما برخی دیگر دچار خونریزی شده بودند. این خونریزی‌ها می‌تواند بر اثراصابت گلوله‌های پلاستیکی باشد.”

 
 
میدان تحریر در قاهره بار دیگر صحنه‌ درگیری‌های خونین بین مردم معترض و پلیس شده است. در حالی‌که پلیس همه تلاش خود را کرده است تا میدان تحریر را پاکسازی کند، باز هم عده‌ای موفق شدند شب دوشنبه تا صبح در چادرهای خود در این میدان بمانند. با طلوع خورشید اما درگیری‌ها دوباره از سر گرفته شد: پلیس با گازهای اشک‌آور از یک سو و معترضان با سنگ از سوی دیگر. 
 
این سومین روز از آغاز دوباره‌ اعتراض‌ها در پایتخت مصر است. به گزارش پلیس شمار معترضان طی روزهای گذشته بیش از پنج‌هزار نفر نبوده است، اما بعضی منابع خبری از حضور ده‌ها هزارنفری مردم خبر داده‌اند. وزیر بهداشت مصر نیز خبر بیست کشته در شهر قاهره را در جریان ناآرامی‌های روزهای گذشته تایید کرده است.
 
این اعتراض‌ها در حالی صورت می‌گیرد که قرار است هفته‌ آینده مردم پای صندوق‌های رای بروند. یک معترض مصری می‌گوید: “من هیچ اعتمادی به این انتخابات ندارم. دادگاه‌های بی‌طرف که نداریم، ناظران بی‌طرف بین‌المللی هم که نیستند. وزارت کشوری هم که قراراست امنیت انتخابات را تضمین کند الان به ما حمله‌ور شده است.
 
برخی منابع از رهبری اعتراض‌ها توسط گروه تندروی اخوان‌المسلمین خبر داده‌اند. اخوان‌المسلمین از بزرگ‌ترین حزب‌های اپوزیسیون در مصر به شمار می‌آید.
 
محمد البرادعی، یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های اپوزیسیون، در مصاحبه‌ای با گاردین، همدردی خود را با مردم معترض اعلام کرد و گفت: “من هر کاری خواهم کرد تا این کشور را از تجزیه نجات دهم. آنچه ما الان شاهد آن هستیم جریانی به سوی از هم پاشیدن است.
 
این اعتراض‌ها تنها در قاهره محدود نمانده است. در سوئز، می‌نیا و آسوان نیز تظاهراتی برپا شده است. در درگیری‌های اسکندریه حداقل یک نفر کشته شده است. اعتراض‌کنندگان بسیار خشمگین هستند و خواستار کناره‌گیری ارتش از قدرت هستند. لازم به یادآوری است که پس از برکناری حسنی مبارک، در ماه فوریه ارتش کنترل کشور را به دست گرفته است.
 
به گزارش سایت خبری الجزیره، قرار است یک نماینده‌ ارتش امروز در یکی از خیابان‌های منتهی به میدان تحریر از دیدگاه ارتش نسبت به اعترض‌های روزهای گذاشته سخن بگوید.
 
جای طرح این پرسش نیز هست: آیا این سخنان که یادآور آخرین پیام تلویزیونی مبارک در تلویزیون پیش از برکناری‌اش از قدرت است، التیامی بر درد مردم خشمگین در خیابان‌ها خواهد بود، یا برعکس نقش بنزینی بر آتش را دارد؟