با حضور گسترده نيروهای پليس اسرائيل در فرودگاه بن گوريون تل‌آويو، دولت اين کشور آماده مقابله با تجمع پشتيبانان بين‌المللی فلسطين شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سخنگوی پليس اسرائيل گفت ۵۰۰ نيروی پليس و مأموران مرزی اسرائيل در فرودگان بن گوريون و اطراف آن مستقر شدند تا مانع از «حوادث غيرقابل پيش‌بينی» شوند.

بسياری از فعالان پشتيبان فلسطين از کشورهای مختلف، به‌منظور گردهمايی در فرودگاه بن گوريون قصد داشتند به تل آويو پرواز کنند اما اجازه نيافتند به خاک اسرائيل وارد شوند.

يکی از سخنگوی حافظان مرزی اسرائيل به خبرگزاری فرانسه گفت که مقامات اسرائيلی هواپيمای شماره ۳۴۲ را با عنوان اين‌که مسافران آن را «عناصر نامطلوب» تشکيل می‌دهند، به خرج شرکت‌ هوايی بازگردانده است. اين هواپيما قصد داشت در تل آويو فرود آيد.

اين سخنگوی نيروهای مرزی اسرائيل افزود: «شرکت‌های هوايی با پذيرش ۲۰۰ مسافر مخالفت کرده‌اند.»
در طول شب گذشته دو شهروند آمريکايی که از يونان آمده بودند بازگردانده شدند.

بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير اسرائيل روز گذشته در ديدار خود از بلغارستان اعلام کرد هر کشوری اين حق را دارد که از سفر «تحريک‌کنندگان» به خاک خود جلوگيری کند.

صبح امروز در فرودگاه شارل دوگل پاريس ۵۰ فعال مدافع فلسطين ترمينال شماره يک اين فرودگاه را به دليل جلوگيری اسرائيل از پرواز لوفت‌هانزا به اين کشور، اشغال کردند.

نام اين افراد در فهرست «مسافران نامطلوب» پرواز به تل آويو قرار داشت.

گروهی از پشتيبانان فلسطين قصد داشتند با پرواز لوفت‌هانزا از طريق فرانکفورت به تل آويو بروند و گروهی ديگر نيز در نظر داشتند با شرکت هوايی آليتاليا سفر خود را انجام دهند.

مسافران به‌جامانده، شرکت لوفت‌هانزا را متهم به «همکاری با اسرائيل» کردند. يکی از فعالان زن مدافع فلسطين گفت فرودگاه توسط اسرائيل «اشغال» شده است.

صدها مدافع فلسطين در نظر داشتند امروز در فرودگاه تل آويو گردهم آيند تا از آن‌جا به سوی غزه، منطقه‌ای که از سوی اسرائيل محاصره شده است، حرکت کنند.

آن‌ها در واقع قصد داشتند امروز در نخستين سالگرد حمله اسرائيل به کشتی‌های حامل کمک‌های بشردوستانه به غزه اين کمک‌ها‌ را با شکستن محاصره نوار غزه به مردم فلسطين برسانند اما کشتی‌های مختلف حامل اين کمک‌ها در يونان توسط مقامات اين کشور متوقف شدند.

سال گذشته در حمله کماندوهای اسرائيلی به کشتی‌های حامل کمک‌های بشردوستانه، ۹ شهروند ترکيه کشته شدند.