اسفندیار رحیم مشایی امیدواری کرد صلاحیت حمیدرضا بقایی معاون پیشین احمدی‌نژاد تائید شود. او تکذیب کرد که گفته است در صورت رد صلاحیت بقایی «دو قطبی خطرناک» در کشور شکل میگیرد اما خطاب به خبرنگار گفت: «من گذاشتم برعهده شما که روی آن کار کنید و ببینید اگر یک دو قطبی‌ای بدون “احمدی‌نژادی‌ها” در انتخابات شکل بگیرد اولاً دو قطبی چیست و بعد چرا خطرناک است؟»

رحیم مشایی: بقایی بسیار به احمدی نژاد شباهت دارد

گفت‌وگو در حاشیه کنفرانس خبری احمدی‌نژاد در جمع خبرنگاران انجام شده و خبرگزاری کار ایران (ایلنا) آن را منتشر کرده است. روز چهارشنبه احمدی‌نژاد یک کنفرانس خبری برگزار کرد. در این کنفرانس که برای حمایت از بقایی برگزار ‌شد بقایی و مشایی نیز در کنار احمدی‌نژاد بودند.

احمدی‌نژاد در آن کنفرانس منکر شد که جزء اصولگرایان بوده، از عملکرد دولت خود دفاع کرد و گفت اشکالاتی هم وجود داشته که ناشی از متناسب نبودن اختیارات قانونی رئیس‌جمهور با وظایف‌اش بوده است. او گفت این قوانین باید اصلاح شوند.

احمدی‌نژاد در آن کنفرانس در پاسخ به این سوال که در صورت رد صلاحیت بقایی توسط شورای نگهبان چه واکنشی نشان خواهد داد، گفته بود: «بدون شک راه‌هایی را در نظر داریم».

رحیم مشایی این مسأله را که گفته شکل گرفتن دوقطبی خطرناک در صورت رد صلاحیت بقایی تهدید اصولگرایان و «نظام» است رد کرد اما افزود: «گاهی وقت‌ها لازم است که جامعه درباره حرف‌هایی که می‌زنیم فکر کند.»

به گفته مشایی، احمدی‌نژاد «یک شخصیت شاخص در کشور و امید مردم است». مشایی افزود: «احمدی‌نژاد و جریان منسوب به او حرف دارند.» و باید محیط مناسبی برای انتقال پیام آن‌ها وجود داشته باشد.

او اظهار امیدواری کرد که شورای نگهبان صلاحیت حمید بقایی را تائید کند و افزود: ما کاملاً امیدواریم.

حمید بقایی معاون پیشین احمدی‌نژاد یک پرونده قضایی دارد و مدتی را نیز در زندان به‌سر برده است. رقبای اصلاح‌طلب و بسیاری از اصولگرایان مخالف جریان احمدی‌نژاد نیز معتقدند شورای نگهبان صلاحیت بقایی را تائید نخواهد کرد.


بیشتر بخوانید: