هوای تهران به دلیل آلودگی همچنان در محدوده اضطرار اقرار دارد. کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران صبح سه‌شنبه ۲۵ آبان مجدداً تشکیل جلسه داد و اعلام کرد که به خاطر هوای ناسالم،  مهد کودک‌ها، پیش دبستانی‌ها و مدارس ابتدایی تهران در روز چهارشنبه، ۲۶  آبان هم همچنان تعطیل خواهند بود.

هوای تهران: همچنان در وضعیت اضطرار
هوای تهران: همچنان در وضعیت اضطرار

غلظت آلاینده‌های هوا در تهران افزایش پیدا کرده، چنانکه شاخص کیفی بر روی عدد ۱۵۶ قرار گرفته است. به دلیل آلودگی هوا، زنگ ورزش در سایر مقاطع تحصیلی برگزار نمی‌شود.

با تشدید آلودگی هوای پایتخت، اورژانس تهران، ۴ دستگاه آمبولانس در میدان های آزادی، امام حسین، تجریش و شهرری مستقر کرده است.

بانک جهانی اعلام کرده است که در ۲۵ سال گذشته، مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا و پیامدهای آن در ایران حدود ۱۲۰ درصد افزایش یافته و از ۱۷ هزار مرگ در سال ۱۹۹۰ به ۲۳ هزار مورد در سال ۲۰۱۳ رسیده است.

پایگاه خبری شرکت کنترل کیفیت هوا که زیر نظر شهرداری تهران فعالیت می‌کند اعلام کرده است که آلودگی هوا پیامدهای اقتصادی سهمگینی برای کشورهای در حال توسعه مانند ایران دارد. تعطیلی روزهای کاری به خاطر آلودگی هوا هر سال بیش از پنج هزار میلیارد دلار به اقتصاد کشورها هزینه تحمیل می‌کند.

روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران، روز گذشته از گردشگران خارجی که به دلیل آلودگی هوای تهران نمی‌توانند مطابق برنامه تورهای گردشگری جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی تهران را ببینند پوزش خواست.


لینک‌های مرتبط: