رئیس قوه قضاییه از دادستان کل خواسته مطالب منتشره علیه اعضای شورای شهر تهران در موضوع واگذاری املاک شهرداری را سریعا پیگیری کرده و با سایت‌هایی که موجب “تشویش اذهان عمومی” می‌شوند برخورد کند.

Shahrdari

روز شنبه ۱۳ شهریور، صادق لاریجانی برای رسیدگی به اتهامات منتشره علیه برخی اعضای شورای شهر تهران، دادستان کل را مامور پیگیری گزارش‌های مربوط به واگذاری املاک شهرداری کرد. در این ابلاغیه آمده است: «پیگیری شود اصحاب رسانه و مسئولان سایت‌ها خارج از ضوابط قانونی از درج مطالبی که موجب هتک حیثیت افراد و تشویش اذهان عمومی می‌شود خودداری کنند.»

دستور لاریجانی، واکنشی است به نامه مهدی چمران، رئیس اصولگرای شورای شهر تهران که خواستار ورود قوه قضاییه و دادستانی به موضوع دریافت ملک شهرداری از سوی اعضای شورا شده بود. سمت‌گیری این ابلاغ، بیشتر متوجه زنهار و برخورد با مدیران مسئول رسانه‌ها و “سایت‌های متخلف” است تا دستور رسیدگی به ابعاد و زوایای این واگذاری.

مبنای اخبار منتشره در رسانه‌های ایران در خصوص واگذاری املاک به مدیران شهرداری و برخی اعضای شورای شهر تهران، گزارش سازمان بازرسی کل کشور است. این سازمان نیز روز شنبه طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که نامه محرمانه‌اش در زمینه تخلف ۲۲۰۰ میلیارد تومانی شهرداری، جنبه نهایی نداشته و صرقا جهت پرسش، و پاسخگویی فرد گیرنده ارسال شده بود.

واگذاری املاک با یک چهارم قیمت به مدیران ارشد شهرداری و برخی اعضای شورای شهر تهران به محل نزاع حامیان دولت و اصولگرایان مبدل شده است.

محمدباقر قالیباف، شهردار اصولگرای تهران، دهم شهریور در نامه‌ای به دادستان کل کشور گفت که این گزارش‌ها مخدوش و کار معاندان است و باید با انتشاردهندگان آن برخورد شود.

روزنامه شرق روز شنبه ۶ شهریور، بر اساس نامه سازمان بازرسی کل کشور گزارشی منتشر کرد که در آن آمده بود شهرداری تهران املاکی را که بیشترشان در شمال تهران قرار دارند به دستور مستقیم قالیباف با تخفیف‌های غیرقانونی تا ۵۰ درصد به بیش از ۱۵۰ مدیر ارشد شهرداری تهران، نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر تهران فروخته است.

پس از آن، وبسایت «معماری‌نیوز»  اسنادی را منتشر کرد که نشان می‌داد بیش از یک میلیون و ۱۰۰هزار مترمربع خانه ویلایی و آپارتمان به ارزش دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از املاک عمومی شهرداری به شکل غیرقانونی به نزدیکان این نهاد در شورای شهر تهران واگذار شده است. این سایت روز دهم شهریور فیلتر شد.


در همین زمینه