علی‌اکبر ولایتی، مشاور عالی رهبر جمهوری اسلامی در امور بین‌المللی بیانیه تند سردار قاسم سلیمانی درباره سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم در بحرین را «بسیار مهم» توصیف کرد و گفت « جهان اسلام در قبال اقدام دولت بحرین ساکت نخواهد نشست».

علی‌اکبر ولایتی: آن‌چه سردار سلیمانی به‌عنوان مسئول سپاه قدس انجام داد کار بسیار مهمی بود
علی‌اکبر ولایتی: آن‌چه سردار سلیمانی به‌عنوان مسئول سپاه قدس انجام داد کار بسیار مهمی بود

به‌گزارش خبرگزاری مهر، علی‌اکبر ولایتی پنج‌شنبه ۳ تیر در پیوند با سلب تابعیت شیخ عیسی احمد قاسم، رهبر شیعیان بحرین و بیانیه قاسم سلیمانی گفت: «آن‌چه سردار سلیمانی به‌عنوان مسئول سپاه قدس انجام داد کار بسیار مهمی بود و بدین معناست که جهان اسلام در قبال اقدام دولت بحرین ساکت نخواهد نشست.»

وزارت کشور بحرین ۲۰ ژوئن / ۳۱ خرداد، شیخ عیسی قاسم را به اتهام «ترویج فرقه‌گرایی» از تابعیت این کشور سلب کرد. همچنین بحرین یک هفته پیش، کلیه فعالیت‌های بزرگترین گروه شیعی این کشور، «جمعیت وفاق» را به حکم دستگاه قضایی، معلق و اموال این جمعیت را ضبط کرد.

بیشتر بخوانید: سلب تابعیت عالی‌ترین روحانی شیعه در بحرین

قاسم سلیمانی چند ساعت پس از سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم بیانیه‌‌ای علیه خاندان آل خلیفه داد و تهدید کرد که هرگونه تعدی به حریم شیخ با مقاومت مسلحانه مواجه می‌شود.

علی‌اکبر ولایتی در همین باره گفت: «اگر دولت بحرین از اقدامات خود دست برندارد و بخواهد به این اقدام غیرقانونی خود جامه عمل بپوشاند بداند که با مقاومت مردم بحرین و جهان اسلام مواجه خواهد شد.»

در بحرین شیعیان در اکثریت‌اند اما حکومت در دست سنی‌هاست. در سال‌های اخیر به‌ویژه پس از تحولات در کشورهای عربی، شیعیان بارها علیه حکومت بحرین دست به تظاهرات زدند. ایران از شیعیان معترض حمایت می‌کند و بحرین نیز جمهوری اسلامی را عامل تحریکات در سرزمینش می‌داند. دو کشور در سال‌های اخیر چندین بار علیه یکدیگر موضع گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: