علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران در دیدار با تعدادی از اساتید دانشگاه‌های ایران گفت که دانشگاه و دانشجو باید همواره «انقلابی» باشند و «به هیچ وجه نباید از گرایش های مخالف انقلاب حمایت شود».

Ali-Khamenei
عکس از آرشیو – علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، خامنه‌ای عصر شنبه ۲۹ خرداد در دیدار با دانشگاهیان ایران گفت که در دانشگاه‌ها «فضای چالشی» باید وجود داشته باشد و اساتید از این فضا دفاع کنند. او گفت این فضای چالشی باید «به سوی مبانی و اهداف انقلاب اسلامی باشند».

رهبر جمهوری اسلامی ایران گفت که «فضای انقلابی‌گری و تدین» و همچنین یاد روح الله خمینی، رهبر انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها «از الزامات حتمی» است.

او به دانشگاهیان هشدار داد که مراقب باشند تا دانشگاه «تبدیل به جایگاهی برای واگرایی از مفاهیم و ارزش‌های انقلاب نشود».

آیت الله خامنه ای در این سخنرانی از اجرای “کنسرت و حرکات موزون” در موسسات آموزش عالی نیز انتقاد کرد.

رهبر ایران در سال‌های گذشته بارها درباره فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها و هدایت آنها به سوی هویت اسلامی صحبت کرده است. او پیشتر هم از برگزاری اردوهای مختلط و برگزاری کنسرت‌های موسیقی در دانشگاه‌ها انتقاد کرده بود.

علی خامنه‌ای در ادامه با انتقاد از به چالش کشیدن نظام در دانشگاه‌ها گفت: «کسی که به هر بهانه‌ای مانند انتخابات و امثال آن، نظام را به چالش می‌کشد، نامطمئن است و صلاحیت حضور در دانشگاه ها را ندارد». هر چند به گفته او در دانشگاه‌ها نباید «فضای اجبار، زور و امنیتی» به وجود آید.
بیشتر بخوانید:

https://www.radiozamaneh.com/278606