غلامرضا مصباحی مقدم، نماینده تهران در مجلس در گفت‌وگویی اعلام کرد که محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور پیشین ایران در گزارشی به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی گفته بود قطعنامه‌های شورای امنیت در باره برنامه هسته‌ای را باید امضا کنیم چون به آخر خط رسیده‌ایم.

ahmadinejad-khamnehei

حجت‌الاسلام مصباحی مقدم در گفت‌گو با سایت «انتخاب» محمود احمدی‌نژاد و سیاست‌های او در دوران ریاست جمهوری‌اش را مورد انتقاد قرار داد و گفت در دوران تحریم‌های جهانی علیه ایران زمانی که ستاد تدابیر ویژه اقتصادی در حال دور زدن تحریم‌ها بود، «احمدی‌نژاد گزارشی به رهبری داد که ما به آخر خط رسیدیم و با توجه به قطعنامه‌های شورای امنیت درباره انرژی هسته‌ای باید‌ آن را امضا کنیم».

به‌گفته مصباحی مقدم، رهبر جمهوری اسلامی با این گزارش مخالفت کرده و بعد از این مخالفت احمدی‌نژاد در دیدار دیگری با خامنه‌ای به او گفته بود «اگر این دیدگاه را قبول ندارید، من دیگر مسئول این پرونده نیستم».

مصباحی مقدم افزود: «رهبری با صراحت و قاطعانه فرمودند خودم این مسئولیت را قبول می‌کنم.»

در پی انتشار این گفت‌گو خبرگزاری تسنیم به‌نقل از غلامرضا مصباحی مقدم نوشت نظرات مطرح‌شده در این مصاحبه اظهار نظر شخصی بوده و خبرنگار سخنان او را با «ادبیات خودش» منتشر کرده که این ادبیات، ادبیات او نیست و از این جهت نسبت به مصاحبه‌ای که منتشر شده است ایراد دارد.

برخی از رسانه‌ها نیز مصاحبه مصباحی مقدم با «انتخاب» را مورد تردید قرار دادند اما سایت «انتخاب» بر درستی آن تأکید کرد و گفت فایل صوتی این مصاحبه در آرشیو موجود است و در صورت لزوم منتشر خواهد شد.