يک مقام ارشد نيروی انتظامی خبر داد که متهم پرونده فريناز خسروانی، دختری که گفته می‌شود برای فرار از تجاوز خودکشی کرد، به جرم خود اعتراف کرده است.

Farinaz-Khosravani
فريناز خسروانی، دختر ٢۶ ساله مهابادی که ليسانس کامپيوتر و از کارمندان هتل «تارا» در اين شهر بود

به گزارش تسنيم، سعيد منتظر المهدی، با اعلام اينکه «متهم پرونده ماجرای مهاباد» به جرم خود اعتراف کرده، گفت: «او هيچ جايگاه امنيتی‌ ندارد و يکی از اهالی همان استان است.»

اعلام اين خبر در حالی است که منتظر المهدی بدون اشاره به محتوای اين اعتراف اعلام کرد که مرگ فريناز خسروانی در مواجهه با مأموران اماکن و انتظامی رخ نداده است: «اين اتفاق در حالی رخ داده که خانم جوان فوت‌ شده به دلیل نگرانی از اطلاع يافتن خانواده خود و رئيس هتل محل کارش از موضوع، قصد داشته از بالکن اتاق به بالکن ديگری برود که متأسفانه سقوط کرده و جان باخته.»

تاکنون اظهارات ضد و نقيضی از مقام‌های سياسی و قضايی درباره حادثه مهاباد منتشر شده است.

همچنين به گفته معاون نيروی انتظامی تعدادی از افراد مظنون به آتش‌کشيدن هتل “تارا”ی مهاباد نيز در جريان تحقيقات پليس دستگير شدند. اما روايت منتظر المهدی از اعتراض‌های مهاباد این است که «شبکه‌های معاند قصد داشتند با غلو کردن، جوی امنيتی در اين شهر حاکم کنند.»

بر اساس خبرهای منتشر شده، روز دوشنبه ۱۴ ارديبهشت‌ماه، فريناز خسروانی، دختر ٢۶ ساله مهابادی که ليسانس کامپيوتر و از کارمندان هتل تارا در اين شهر بود، خود را از طبقە چهارم اين هتل به پايين پرت کرد و کشته شد.

انتشار خبر مرگ اين دختر جوان در شبکه‌های اجتماعی موجی از نارضايتی و اعتراض شهروندان مهابادی و کاربران اين شبکه‌ها را در پی داشت.

عصر روز پنج‌شنبه ۱۷ اردیبهشت شماری از شهروندان مهابادی دست به تجمع اعتراضی زده و خواستار رسیدگی مسئولان به حادثه مرگ فریناز خسروانی شدند. این تجمع به صورت مسالمت‌آمیز آغاز شد، اما با حضور پر تعداد نیروهای امنیتی و نظامی به خشونت کشیده شد. در این تجمع خسارت‌هایی نیز به هتل تارا وارد شد.