یک روز پس از آن‌که خبر نامساعد بودن حال آیت‌الله علی خامنه‌ای در برخی رسانه‌های خارجی منتشر شد، صادق خرازی، رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان این خبر را تکذیب کرد و آن را «جنگ روانی» دانست.

Ali-Khamenehei

محمدصادق خرازی در پيامی که در سایت «ندای ایرانیان» منتشر شده گفته است این خبر در حالی منتشر شده که  «ايران در سراسر منطقه دست بالا را پيدا کرده» و «گفتمان متعلق به انديشه تنش‌زدايی و اعتمادسازی به نتيجه رسيده است».

خواهر صادق خرازی عروس رهبر جمهوری اسلامی ایران است.

به‌گفته وی شبکه‌های خبری – تحليلی غرب با انتشار این خبر به «شانتاژ خبری و جنگ روانی» دست زده‌اند.

روزنامه فيگارو، چاپ فرانسه در شماره روز شنبه ۲۸ فوريه خود به نقل از «منبع اطلاعاتی غرب» نوشت علی خامنه‌ای دچار سرطان پروستات پيشرفته است و بيماری در تمام بدن او گسترش یافته است.

فیگارو افزوده بود که پزشکان گفته‌اند رهبر جمهوری اسلامی حداکثر تا دو سال زنده خواهد بود.

صادق خرازی در پیام خود نوشته است خبر نامساعد بودن حال خامنه‌ای با «نيت خالی کردن دل مذاکره‌کنندگان [هسته‌ای] و مردم و دولت» صورت می‌گیرد و قصد ناشران آن تحت شعاع قرار دادن «موفقيت‌های ايران» در عراق، سوریه، لبنان، افغانستان و يمن است.

فیگارو نوشته بود گروه اندکی، از جمله مجتبی خامنه‌ای، پسر رهبر جمهوری اسلامی و محمد گلپايگانی، رئيس دفتر او از شدت بیماری آیت‌الله خامنه‌ای اطلاع دارند اما با این حال به نظر می‌رسد که اطلاعات در این‌باره به خارج از دایره نزديکانش درز کرده است.

خبرگزاری اينترفاکس روسیه نیز از بستری شدن فوری علی خامنه‌ای در يکی از بيمارستان‌های تهران نوشت و افزود پزشکان حال او را وخيم ارزيابی می‌کنند.

رهبر جمهوری اسلامی ایران از ۱۷ تا ۲۴ شهریورماه به دلیل عمل جراحی پروستات در بیمارستان بستری شده بود. منابع خبری ایران پس از مرخص شدن وی از بیمارستان از «کسب سلامتی کامل» او خبر داده‌اند.