نخست‌وزیر اسرائیل روز چهارشنبه ۴ مارس / ۱۳ اسفندماه به انتقادهای باراک اوباما از سخنرانی‌اش در کنگره آمریکا پاسخ گفت و اعلام کرد که در کنگره طرح جایگزین را ارائه داده است.

بنیامین نتانیاهو: اگر ایران توافق را نقض کرد تحریم‌ها تشدید شوند.
بنیامین نتانیاهو: اگر ایران توافق را نقض کرد تحریم‌ها تشدید شوند.

پس از سخنرانی بنیامین نتانیاهو در کنگره آمریکا، باراک اوباما اعلام کرده بود که نخست‌وزیر اسرائیل برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای سیاست جایگزین مناسبی ارائه نداده است. او گفت نتانیاهو سخنان تازه‌ای نزد.

بیشتر بخوانید: اوباما: نتانیاهو سیاست جایگزینی درباره ایران ارائه نکرد

به‌گزارش رویترز، نتانیاهو در پاسخ گفته است: «من طرح جایگزین مناسبی را در سخنان خود در کنگره مطرح کردم که بر اساس آن از یک سو باید سال‌هایی که ایران می‌تواند به سلاح هسته‌ای دست یابد طولانی‌تر شود و از سوی دیگر در صورتی که ایران توافق را نقض کرد تحریم‌ها تشدید شوند.»

نخست‌وزیر اسرائیل همچنین گفته است که در کنگره پیشنهاد داده که «تا زمانی که ایران از گسترش تروریسم در جهان دست برنداشته و به همسایگان خود حمله و اسرائیل را تهدید می‌کند، نباید تحریم‌ها را لغو کرد.»

محمدجواد ظریف و جان کری، وزیران امور خارجه ایران و آمریکا روز چهارشنبه در مونترو سوئیس، سومین روز مذاکرات خود برای دستیابی به یک راه‌حل تا پایان ماه مارس را آغاز کردند تا بتوانند در ادامه تا پایان ماه ژوئن به یک توافق نهایی برسند.

از سوی دیگر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز اعلام کرده است که در روز دوشنبه ۹ مارس /  ۱۸ اسفند با مقامات ایرانی دیدار خواهد کرد تا درباره مسائل فنی مربوط به برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کند.

بنیامین نتانیاهو در سخنرانی خود در کنگره، سیاست‌های رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران را رد کرد و به‌ویژه تأکید نمود که توافق هسته‌ای با ایران موجب نخواهد شد که این کشور در راه دستیابی به سلاح هسته‌ای تلاش نکند.

بیشتر بخوانید: نتانیاهو به کنگره آمریکا: ایران همیشه دشمن شما خواهد ماند