مصطفی اميری، فرماندار اصولگرای شيراز می‌گويد اجازه نخواهد داد در «سومين حرم اهل بيت» کنسرت موسيقی برگزار شود.

مصطفی اميری، فرماندار اصولگرای شيراز گفته است نظر قطعی‌اش عدم برگزاری کنسرت گروه ليان است.
مصطفی اميری، فرماندار اصولگرای شيراز گفته است نظر قطعی‌اش عدم برگزاری کنسرت گروه ليان است.

سومين حرم اهل ‌بيت، اصطلاحی است که رهبر جمهوری اسلامی در توصيف شيراز و در تقابل با شهرت شیراز به شهر «فرهنگ و ادب» به کار برده است.

سايت «يالثارات‌الحسين»، امروز پنج‌شنبه ۱۸ دی‌ماه به نقل از فرماندار شيراز نوشت: «در هيچ شرايطی اجازه برگزاری برنامه‌هايی که امنيت و نظم عمومی شيراز را تهديد کند، نمی‌دهيم زيرا برنامه‌های فرهنگی بايد متناسب شأن سومين حرم اهل بيت باشند.»

اين سايت از کنسرت ليان به‌عنوان «توحش مدرن» ياد کرده و افزوده است که «حضور حزب‌الله در صحنه، رقاص‌ها را آواره کرد.»

ظاهراً قرار بوده که گروه موسيقی ليان روز‌های ۲۱ و ۲۲ دی در شيراز کنسرت برگزار کند اما با اعتراض گروه‌های تندرو، برگزاری اين کنسرت در ابهام قرار دارد.

با وجود اين‌که فرماندار شيراز اعلام کرده «نظر قطعی‌اش عدم برگزاری کنسرت گروه ليان است» اما پيروز ارجمند، مديرکل دفتر موسيقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفته است که اين کنسرت طبق برنامه برگزار خواهد شد.

وی می‌گويد: «کنسرت گروه ليان طبق برنامه برگزار خواهد شد و تنها يک‌سری مشکلات وجود دارد که دفتر موسيقی در حال بررسی آن است و مطمئناً قابل حل است.»

محسن شريفيان، سرپرست گروه ليان نيز گفته است:‌ «به ما اعلام شد که کنسرت گروه ليان کنسل شده است اما خوشحالم که دفتر موسيقی ارشاد در حال پيگيری مسائل است.»

وی افزود: «گروه ليان همواره از تلاش ستودنی دفتر موسيقی متشکر بوده و اميدوارم که مشکلات برگزاری کنسرت ما حل شود. برای اين کنسرت از سراسر ايران بليت تهيه شده و دوست ندارم که مخاطبان و طرفداران گروه ليان متضرر شوند.»

بیشتر بخوانید: مخالف‌خوانی؛ آواز همیشگی نظام اسلامی

چند روز پيش نيز گروه‌های تندور مانع برگزاری کنسرت ليان در بوشهر شدند که سرانجام با دخالت پليس اين کنسرت برگزار شد.

در يک سال و نيم گذشته گروه‌های تندرو بارها با برگزاری تجمع، جلوی برگزاری چندين کنسرت که مجوز قانونی داشته‌اند را در شهرهای مختلف گرفته‌اند.

ناظران می‌گويند اين تندروها از سوی سپاه پاسداران ايران پشتيبانی می‌شوند.