محسن مومنی شریف که برای دومین دوره در ریاست حوزه هنری ابقا شده، در دیدار با علی عسگری، مدیرعامل خبرگزاری مهر خواهان پوشش گسترده‌تر رویدادهای پیرامون «حوزه هنری» در خبرگزاری مهر شد. او با انتقاد از روشنفکران ایران، از مدیرعامل خبرگزاری مهر خواست که به جای معرفی آثار تثبیت‌شده ادبیات جهانی، تلاش‌های نویسندگان اسلامی‌نویس را پوشش دهد.

محسن مومنی شریف، رییس حوزه هنری (چپ) و علی عسگری، مدیر عامل خبرگزاری مهر (راست)
محسن مومنی شریف، رییس حوزه هنری (چپ) و علی عسگری، مدیر عامل خبرگزاری مهر (راست)

محسن مومنی شریف، چهارشنبه ۱۱ تیر به خبرگزاری مهر رفت و با علی عسگری، مدیرعامل این خبرگزاری ملاقات کرد. در این دیدار، رئیس حوزه هنری از خبرگزاری مهر خواست که در جهت تشکیل یک «جبهه فرهنگی» از نویسندگان و شاعران اسلامی‌نویس که پیرامون بیت رهبری و حوزه هنری گرد آمده‌اند بکوشد.

محسن مومنی شریف که ۵ تیر ماه ۹۳ در ریاست حوزه هنری، از نهادهای قدرتمند فرهنگی و وابسته به بیت رهبری ابقا شده است، به ترجمه آثار ریموند کارور، نویسنده سر‌شناس آمریکایی در ایران به عنوان نمونه‌ای از «جریان‌سازی کاذب» از سوی روشنفکرانی مانند هوشنگ گلشیری و فرزانه طاهری، همسر این نویسنده فقید اشاره کرد.

۱۹ داستان از ریموند کارور به ترجمه فرزانه طاهری
۱۹ داستان از ریموند کارور به ترجمه فرزانه طاهری

انتشارات نیلوفر ۱۹ داستان از ریموند کارور را در سال ۱۳۷۷ به ترجمه فرزانه طاهری در کتابی با عنوان «کلیسای جامع و چند داستان دیگر» منتشر کرد. این کتاب در آن زمان مورد توجه نویسندگان قرار گرفت و داستان‌نویسی معاصر ایران را تحت تأثیر قرار داد.

محسن مومنی شریف در دیدار با مدیرعامل خبرگزاری مهر گفته است: «جریان‌های روشنفکری در حوزه ادبیات، نویسنده درجه سوم آمریکایی مانند کارور را در ایران مطرح کردند و عمده این هم به علت تلاش‌های هوشنگ گلشیری و همسرش در ترجمه آثار او بود.»

به گفته او اسلامی‌نویسان نباید تحت تأثیر «جریان‌های روشنفکری» قرار بگیرند و معیارشان «نظر آن‌ها» باشد.

انتشارات «سوره مهر» به عنوان نهاد انتشاراتی حوزه هنری در سال ۱۳۹۲ با انتشار ۱۸۹ عنوان اثر تبلیغی از مجموعه آثار اسلامی‌نویسان بازار کتاب را به انحصار خود درآورده بود. این نهاد تبلیغی قدرتمند که از آن به عنوان یک «امپراطوری فرهنگی» یاد می‌شود، در تهران و شهرستان‌ها فعالیت گسترده‌ای دارد و با در اختیار داشتن نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، و با برخورداری از حمایت‌های بی‌دریغ وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آثار تبلیغی اسلامی‌نویسان را در سطح کشور و در مدارس توزیع می‌کند.

محسن مومنی شریف از خبرگزاری مهر خواسته است در انتشار خبرهای پیرامون حوزه هنری بیش از پیش بکوشد.