آيت الله محمدعلی موحدی کرمانی، امام جمعه موقت تهران، امروز جمعه ۱۶ اسفندماه، در مراسم نماز جمعه تهران اعلام کرد غرب با طرح ازدواج همجنس‌خواهان دچار سقوط و انحطاط اخلاقی شده است. او همچنين اضافه کرد که اين مسئله برای غرب رسوايی است.

نماز جمعه: آیینی "سیاسی - سیاسی"
نماز جمعه: آیینی “سیاسی – مذهبی”

ايران همجنس‌خواهان را به رسميت نمی‌شناسد و بر طبق قوانين اين کشور مجازات‌هايی برای جلوگيری از آن پيش‌بينی کرده است. پيش از اين محمود احمدی‌نژاد رييس‌جمهور پيشين ايران در دانشگاه کلمبيا حضور همجنس‌خواهان در ايران را تکذيب کرده بود. سازمان‌های حقوق‌بشری بارها حکومت ايران را به خاطر قوانين ضدهمجنس‌خواهان و رفتارهای تبعيض‌آميز محکوم کرده‌اند.

در ادامه نماز جمعه اين هفته موحدی کرمانی،عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان نگرانی رهبر جمهوری اسلامی و مجلس خبرگان  از وضعيت فرهنگ دينی گفت که بايد مراقب نفوذ فرهنگ خطرناک غرب بود. او از وزير فرهنگ و ارشاد خواست که دقت بيشتر در مجوز کتاب و فيلم کند تا اين مسائل منجر به “اضلال” و گمراهی نشود.

روز گذشته علی جنتی وزير ارشاد با انتشار بيانيه‌ای در پاسخ به صحبت‌های علی خامنه‌ای رهبر ايران در ديدار با نمايندگان مجلس خبرگا  گفته بود وزارت ارشاد به صورت جدی در برابر تهاجم فرهنگی “مجاهدت” می‌کند.

موحدی کرمانی در اين مراسم همچنين با اشاره به نزديک بودن نوروز از مردم خواست تا از “موسيقی‌های مبتذل” و “مراسم زشت چهارشنبه‌سوری” پرهيز کنند.