کاپوتی

سیمور هافمن بازیگر پرکاری بود. در سال ۲۰۰۶ اسکار بهترین بازیگر مرد را برای بازی در فیلم «کاپوتی» به دست آورد. او در این فیلم به‌یاد ماندنی نقش ترومن کاپوتی، نویسنده خوشگذران آمریکایی را بازی می‌کند. ترومن کاپوتی یک شخصیت عصیانگر اما در همان حال شکننده و آسیب‌پذیر بود. «صبحانه با تیفانی» مهم‌ترین و خوش‌اقبال‌ترین اثر اوست.

استاد

فیلیپ سیمور هافمن در فیلم «استاد» یکی دیگر از ساخته‌های توماس آندرسن در مقابل خواکین فینیکس قرار می‌گیرد. فینیکس نقش یک مرد خشمگین، بی‌هدف، دائم‌الخمر و عصیان‌زده را ایفا می‌کند و هافمن در نقش لنکستر ظاهر می‌شود که شباهت‌هایی با ال. ران هابارد، بنیانگذار ساینتولوژی دارد.

مشروب – مستی عشق

در فیلم «مشروب – مستی عشق»، یکی دیگر از فیلم‌های توماس آندرسن، هافمن نقش یک ‌فروشنده را ایفا می‌کند. این صحنه نشان می‌دهد که او توانایی ایفای نقش یک مرد عصبی و پرخاشجو را هم دارد.

جنگ چارلی ویلسن

در فیلم «جنگ چارلی ویلسن» هافمن در سال ۲۰۰۷ در کنار تام هنکس و جولیا رابرتز بازی می‌کند. این تریلر نه چندان مهم عمیقاً مدیون بازی هافمن است. او با گفته‌های کنایه‌آمیز و طنزآمیزش در نقش یک مأمور سازمان سیا ظاهر می‌شود که علاقه و انگیزه‌اش را به کارش از دست داده است.

صفحه بعد:

از خوشبختی، تا اعتیاد