بروس اسپرينگستين، خواننده آمريکايی، نوازنده گيتار و آهنگساز معروف ۶۳ ساله موسيقی راک، يکی از ترانه‌های خود را به تريون مارتين، پسر جوان سياه‌پوستی که در آمريکا کشته شد، هديه کرد.

بروس اسپرينگستين، خواننده معروف موسيقی راک و تريون مارتين، جوان سياه‌پوستی که در آمريکا کشته شد

به گزارش خبرگزاری آلمان، اسپرينگستين در جريان کنسرتی در شهر ليمريک ايرلند که روز سه‌شنبه برگزار شد، ترانه اعتراضی خود (American Skin (41 Shots را به تريون مارتين ۱۷ ساله تقديم کرد.

بنا به اين گزارش وقتی اسپرينگستين در دست بسياری از تماشاگران تابلويی با نام اين ترانه را ديد خطاب به جمعيت حاضر گفت: “من اين را می‌خواهم به‌عنوان نامه‌ به خانه (آمريکا) بفرستم. برای عدالت، برای تريون مارتين!”

جرج زيمرمن در ماه فوريه ۲۰۱۲ در فلوريدا، تريون مارتين غيرمسلح را با شليک گلوله کشت. دادگاه روز يکشنبه زيمرمن را بی‌گناه شناخت و آزاد کرد. اين رأی دادگاه اعتراضات گسترده‌ای را در شهرهای مختلف آمريکا برانگيخت.

سايت رسمی بروس اسپرينگستين در گزارشی از کنسرت ايرلند، سخنان اسپرينگستين را “برانگيزاننده‌ترين بخش” کنسرت عنوان کرده و نوشته است در چشمان تماشاگران و اعضای گروه اشک نشسته بود.

ترانه (American Skin (41 Shots در تقبيح اعمال چهار پليس سفيدپوست است که آمادو ديالو، جوان مهاجر سياه‌پوست را در سال ۱۹۹۹ با ۴۱ گلوله از پای درآوردند.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ترانه (American Skin (41 Shots با صدای بروس اسپرينگستين: