سومین اعتصاب سراسر در بسیاری از شهرهای استان‌های کردستان، کرمانشاه، آذربایجان‌غربی از صبح ۲۰ مهر آغاز شده است.

چندین گروه از معترضان از مردم خواسته بودند که در حمایت از مردم سنندج، کارگران عسلویه و مردم زاهدان روز چهارشنبه ٢٠ مهرماه از ساعت ١٢ ظهر تا سپیده‌دم در اعتراضات شرکت کنند.

همچنین چندین فراخوان دیگر برای برگزاری تجمع‌ و اعتصاب‌ در روز چهارشنبه ۲۰ مهر، منتشر شد.

صبح روز چهارشنبه در حالی‌که هنوز اعتراضات سراسری آغاز نشده بود مهم‌ترین شهرهای استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام و آذربایجان‌غربی در اعتصاب فرو رفتند.

بنا به گزارش‌های منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی، شهرهای سنندج، کرمانشاه، بانە، سقز، بوکان، مریوان، دهگلان و… اعتصاب مشهود بود بازارها و مغازه‌ها همه بسته بودند.

ویدئویی از اعتصاب در کرمانشاه که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. ۲۰ مهر ۱۴۰۱

گزارش‌هایی هم از اعتصاب بازار در مشهد منتشر شد.

پیش از این، مرکز همکاری احزاب کردستان ایران نیز از این اعتراضات و اعتصاب‌ها پشتیبانی کرده بود. بسیاری از شهرهای استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام و آذربایجان‌غربی پیشتر نیز به فراخوان احزاب کردستانی در تاریخ نهم مهر و ۲۸ شهریور اعتصاب کرده بودند. همچنین شنبه ۱۶ مهر نیز حداقل در سنندج، مهاباد و سقز همه مغازه‌ها و بازار به نشانه اعتراض بسته ماند.

https://twitter.com/MaryamKurdistan/status/1580136506605285377

‏برخلاف روزهای گذشته اینترنت خطوط همراه به جای بعدازظهر از صبح زود چهارشنبه قطع و اینترنت‌ ثابت هم بسیار ضعیف‌تر از روزهای گذشته شد. شبکه نت‌بلاکس این وضعیت را تأیید کرده است.

صبح چهارشنبه همچنین کارگران اعتصابی عسلویه راه اتوبان عسلویه ـ کنگان را بستند. آن‌ها از سه روز پیش در اعتصاب به‌سر می‌برند.

با نزدیک شدن به ظهر چهارشنبه جو امنیتی در شهرها نیز بیشتر شده است.