حسن روحانی رئیس جمهوری ایران با استخدام ۱۲ هزار نفر از فرزندان کشته‌شدگان و مجروحان جنگی ایران موافقت کرده است.

ساختمان سازمان اداری و استخدامی ایران

خبرگزاری‌های ایران یکشنبه ۳۰ آذر خبر دادند حسن روحانی با درخواست سازمان اداری و استخدامی برای استخدام ۱۲ هزار نفر از فرزندان کشته‌شدگان و مجروحان جنگی که در ادبیات رسمی جمهوری اسلامی شهدا و جانبازان خوانده می‌شوند، موافقت کرده است.

استخدام این ۱۲ هزار نفر بر اساس یک بند از برنامه ششم توسعه صورت می‌گیرد. براساس گزارش رسانه‌های ایران این ۱۲ هزار نفر پس از موفقیت در آزمون استخدامی که تنها برای فرزندان کشته شدگان و مجروحان جنگی که شغل ندارند برگزار می‌شود، استخدام خواهند شد. تنها فرزندان آن دسته از مجروحانی که «درصد جانبازی» آنان بیش از هفتاد درصد باشد اجازه شرکت در این آزمون را دارند.

دولت در حالی با استخدام این تعداد از خانواده کشته شدگان و مجروحان جنگی موافقت کرده است که معلمان حق تدریس، آموزشیاران سواد‌آموزی و مربیان مهدکودک، پرستاران شرکتی، کارگران نهادهای عمومی به رغم اعتراض‌های پیاپی همچنان بلاتکلیفند و با قراردادهای موقت و به واسطه شرکت‌های تامین نیروی انسانی مشغول به کار هستند.

همچنین براساس گزارش نهادهای حکومتی از هر جوان کمتر از بیست و پنج سال حداقل یک نفر بیکار است. مرکز پژوهش‌های مجلس چندی پیش نرخ بیکاری واقعی در تابستان امسال را بیست و چهار درصد اعلام کرد.