حامد کرزی، رئيس‌جمهور افغانستان وزيران دفاع و کشور را که از سوی مجلس سلب صلاحيت شده بودند به‌عنوان سرپرست اين وزارتخانه‌ها منصوب کرد.

نمايندگان مجلس روز گذشته عبدالرحيم وردک، وزير دفاع و بسم‌الله محمدی، وزير کشور را به دليل آن‌چه که ناکارآمدی در اجرای وظايف خواندند، برای استيضاح به مجلس فرا خواندند.

نمايندگان مجلس اين دو وزير را متهم کردند که برای جلوگيری از”پرتاب موشک از پاکستان به خاک افغانستان”، “تأمين امنيت” و “مبارزه با فساد اداری” ناتوان بوده‌اند و با رأی قاطع آنان را سلب اعتماد کردند.

عبدالرئوف ابراهيمی، رئيس مجلس نمايندگان از حامد کرزی خواست تا هر چه زودتر اشخاص واجد شرايط برای اين دو وزارتخانه را به مجلس معرفی کند.

حامد کرزی از وردک و محمدی به‌عنوان “فرزندان صديق، پرتلاش و مجاهد” اين کشور نام برد که “سال‌های زياد در ساختار جديد افغانستان و برای به‌پختگی رساندن نظام آن کارکرده‌اند

اما در اطلاعيه‌ای که امروز يکشنبه ۱۵ مردادماه از سوی دفتر رياست جمهوری افغانستان منتشر شد آمده است حامد کرزی ضمن احترام به تصميم مجلس و پذيرش آن، دستور داد تا عبدالرحيم وردک و بسم‌الله محمدی تا معرفی وزيران جديد، به‌عنوان سرپرست به کارشان ادامه دهند.

گفته شده است که رئيس‌جمهور افغانستان با اعلام اين تصميم در نشست اعضای شورای امنيت ملی اين کشور، از وردک و محمدی به‌عنوان “فرزندان صديق، پرتلاش و مجاهد” اين کشور نام برد که “سال‌های زياد در ساختار جديد افغانستان و برای به‌پختگی رساندن نظام آن کارکرده‌اند.”

در ادامه اطلاعيه‌ دفتر رياست جمهوری افغانستان آمده است: “دولت افغانستان افزون بر اين‌که اين دو را به بهترين مدال‌های دولتی مفتخر می‌سازد، از آن‌ها به‌عنوان افراد باتجربه و سخت‌کوش، خواهد خواست تا در ديگر بخش‌های حکومت، به خدمت‌گذاری به مردم و کشور خود ادامه دهند.”

اطلاعيه به نقل از عبدالرحيم ورک و بسم‌الله محمدی نيز گفته است آن‌ها با يادآوری فعاليت ۱۰ سال خود در امور مختلف نظام جديد افغانستان، اعلام آمادگی کرده‌اند تا همچنان به کار خود ادامه دهند.