بارک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، جیمز کانینگهام و ریچارد اولسن را به‌عنوان سفیران جدید این کشور در افغانستان و پاکستان تعیین کرد.

در اطلاعيه‌ای که از سوی کاخ سفید منتشر شد به نقل از باراک اوباما گفته شده است او از این که افرادی “قوی و شایسته” را برای این پست‌های مهم انتخاب کرده، خرسند است.

جیمز کانینگهام، از حدود یک سال پیش به‌عنوان معاون سفیر آمریکا در افغانستان کار می‌کرد، او جانشین رایان کراکر می‌شود که سه ماه پيش از سمت خود استعفا کرده بود.

کانینگهام قبل از آغاز مأموریت در افغانستان، سفیر آمریکا در اسرائیل و کنسول این کشور در هنگ‌کنگ کار کرده است.

ریچارد اولسن، نیز پيش از اين در پست‌های مختلفی از جمله سفیر آمریکا در امارات، معاون نمایندگی آمریکا در ناتو و مسئول امور اقتصادی در سفارت آمریکا در کابل، را در کارنامه دارد.

تعیین سفیران جدید در حالی اعلام می‌شود که آمریکا با عقد پیمان استراتژیک با افغانستان، در حال استحکام حضور خود در این کشور است

تعیین سفیران جدید با سابقه کاری در امور دولت‌داری، اقتصادی و امنیتی، برای افغانستان و پاکستان در حالی اعلام می‌شود که آمریکا با عقد پیمان استراتژیک با افغانستان، در حال استحکام حضور خود در این کشور است.

پاکستان نیز همواره از سوی آمریکا و دولت افغانستان به حمایت از طالبان و دیگر گروه‌های تندروی مذهبی به‌منظور ادامه جنگ در افغانستان متهم شده است؛ موضوعی که به سرد شدن روابط این کشور با آمریکا کمک کرده است.

قرار است تا دو سال دیگر نظامیان بین‌المللی تحت رهبری آمریکا، افغانستان را ترک کنند. جامعه بین‌المللی در دو نشست اخیر امنیتی اقتصادی شیکاگو و توکیو، با اعلام کمک‌های جدید خود به افغانستان تأکید کردند که اجازه نخواهند داد این کشور بار دیگر به دست گروه‌های تندرو مذهبی وابسته به القاعده سقوط کند.