مقامات هندوستان از مرگ دست‌کم ۷۹ تن در شمال شرق اين کشور بر اثر باران‌های موسمی شديد و جاری شدن سيل در طول يک هفته اخير خبر دادند.

به گزارش نشريه تايم هندوستان، ايالت عصام بيشترين صدمه را از سيل و طغيان رودخانه برهماپوترا ديده ‌است و پس از آن مناطق آروناچال پرادش و مانيپور هستند که سيل صدمات سختی را به آن‌جا وارد کرده ‌است.

دولت ايالتی عصام اعلام کرده ۲۶ منطقه از ۲۷ منطقه آن زير سيل رفته ‌است و بارش سنگين باران به خرابی هزاران خانه سست، غرق شدن مزارع و بند آمدن جاده‌ها منجر شده ‌است.

به گفته مقامات رسمی، تاکنون ۷۹ تن بر اثر واژگونی يا غرق شدن قايق‌ها جان باخته‌اند در حالی که تلاش می‌کردند به مکان‌های امن بروند.

حدود ۲.۲ ميليون تن به ناگزير خانه‌های خود را ترک کرده‌اند در حالی که هزاران خانه ويران شده ‌است و بيش از ۵۰۰ هزار نفر در پناهگاه‌ها اسکان داده شده‌اند

بر اساس برآوردها، حدود ۲.۲ ميليون تن به ناگزير خانه‌های خود را ترک کرده‌اند در حالی که هزاران خانه ويران شده ‌است و بيش از ۵۰۰ هزار نفر در پناهگاه‌ها اسکان داده شده‌اند.

هيمانتا بيسوا، وزير بهداشت دولت عصام در اين‌باره گفت: “ما پناهگاه‌های موقتی برای کسانی که خانه‌های خود را ترک کرده‌اند، داير کرده‌ايم در حالی که تعداد بسياری نيز مجبور شده‌اند در مناطق مرتفع و در چادرهای برزنتی پناه بگيرند.”

مقامات می‌گويند بيش از ۷۰ درصد پارک ملی کازيرانگا که به خاطر تنوع حيوانی آن و ببرها، فيل‌ها و کرگردن‌های آن شهرت دارد، زير آب رفته ‌است.

سرپرست پارک به خبرگزاری فرانسه گفت: “حيوانات تلاش می‌کنند به مناطق امن‌تر بروند.”

باران‌های موسمی در اين منطقه از ژوئن آغاز می‌شود و تا سپتامبر به‌طور معمول ادامه می‌يابد و اين باران‌ها برای کشاورزی منطقه حياتی است اما گاه صدمات گسترده‌ای نيز در بردارد.