ايهود باراک، وزير دفاع اسرائيل اعلام کرد، نسبت به مذاکرات قدرت‌های جهان با ايران خوش‌بين نيست و گمان نمی‌کند اين مذاکرات “ايران را از تلاش برای دستيابی به سلاح هسته‌ای بازدارد.”

به گزارش نشريه جروسالم پست، باراک روز گذشته در نشستی که با حضور اعضای اتحاديه مطبوعات خارجی در اورشليم برگزار شد، با اشاره به عدم اطمينان خود به موفقيت مذاکراتی که با ايران صورت می‌گيرد گفت که اسرائيل نبايد فريب حقه‌های ايران را بخورد.

باراک در عين اين‌که معتقد است تحريم‌های بين‌المللی که تا به امروز عليه ايران وضع شده، بر تغيير رفتار اين کشور مؤثر واقع شده‌اند، چندان اميدی به نتيجه نهايی اين مذاکرات ندارد.

او در نشست ديروز به خبرنگاران گفت: “تحريم‌های کنونی تأثيری نيرومندتر از هميشه داشته است. اين تحريم‌ها حکومت ايران را مجبور کرده است که بيش از پيش مراقب باشد، سر جايش بنشيند و به مذاکره تن دهد.”

او در ادامه اظهار داشت: “ممکن است که با اين حرف، آدم بدبينی به نظر بيايم اما بايد بگويم که دولت اسرائيل نمی‌تواند صبر کند تا فريب ايران را بخورد.”

باراک: می‌گويند که يک آدم بدبين در واقع همان آدم خوش‌بين بوده که حالا تجربه کسب کرده است

وزير دفاع اسرائيل به طعنه افزود: “می‌گويند که يک آدم بدبين در واقع همان آدم خوش‌بين بوده که حالا تجربه کسب کرده است.”

ايران هم‌اکنون در ميانه مذاکراتش با شش قدرت جهان که به کشورهای گروه ۱+۵ مشهورند به سر می‌برد. اين کشورها عبارتند از آمريکا، روسيه، چين، بريتانيا، فرانسه و آلمان.

نخستين دور مذاکره نمايندگان اين گروه با ايران روز چهاردهم آوريل در نشستی در استانبول ترکيه صورت گرفت.

کشورهای گروه ۱+۵ و ايران قرار است که روز ۲۳ ماه مه در بغداد برای بار دوم به پای ميز مذاکره بيايند.

ايهود باراک در همين حال با اشاره به انتقادهايی که در روزهای اخير از سوی يووال ديسکين، رئيس سابق سازمان امنيت داخلی اسرائيل (شين بت) و ديگر سياستمداران اسرائيلی متوجه او شده است، اظهار داشت که آن‌ها سرشان را در خاک فرو برده‌اند و اين واقعيت تلخ را که ايران چه خطری محسوب می‌شود، ناديده می‌گيرند.